Posts

ဆရာအသွ်င္ ေငြသဇင္၏ သမိုင္းစကား

Image
ဆရာအသွ်င္ ေငြသဇင္၏ သမိုင္းစကား ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏      သမိုင္းဆိုသည္မွာ အမွန္ႏွင့္အမွား ႏွစ္ခုသာရွိသည္။ သမိုင္းမွန္ကို လိမ္၍မရေကာင္း။ သမိုင္းမွန္ကို ´´အင္အားသုံး၍``လိမ္ညာဖို႔ ႀကိဳးစားမည္ဆိုပါက အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအထိသာ ရႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ အခ်ိန္ ကာလ ေျပာင္းလဲသြားသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ထိုလိမ္ညာမႈမွာလည္း  ေပၚလာရစျမဲပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေႀကာင့္ သမိုင္းမွန္ကို မည္သည့္အခါမွ်  မလိမ္ညာသင့္ေခ်။    တခ်ိဳ႕က သမိုင္းမွန္ကို ´´အာဏာသုံး၍``မမွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ လုပ္ႀကံဖန္တီးလိုသူမ်ားလည္း ရွိႀက၏။ တစ္ခ်ိဳ႕က အင္အားနည္းေသာ သူမ်ားကို အင္အားႀကီးမားေသာ သူမ်ားက ´´အင္အားသုံး၍``မမွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ အႏိုင္ယူလိုသူမ်ားလည္း  ရွိႀက၏။ ထိုသူတို႔ကို ´´မရိုးသားေသာ သမိုင္းအျမင္ရိွေသာ သူမ်ား``ဟု ေခၚဆိုထိုက္၏။     တစ္ခ်ိဳ႕က သမိုင္းအမွန္ကိုသာ အလိုရွိႀက၏။ မူမမွန္ေသာ အင္အားသုံးျခင္းမ်ိဳးကို အလိုမရွိ။ အင္အားနည္းေသာ သူမ်ားျဖစ္ပါေစ။ အမွန္ တရားဘက္က ရပ္တည္ေပးတတ္ေသာ သူမ်ားလည္း ရွိႀက၏။ ထိုသူတို႔ကို ´´ရိုးသားျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္ျပီး အမွန္တရားကိုျမတ္ႏိုးတတ္...

ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဥတၱမ၏ သမိုင္း တစ္ေကြ႕

Image
ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဥတၱမ(28.12.1879 - 9.9.1939) ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဥတၱမ သည္ ျမန္မာအမ်ိဳးသား ဝံသာႏုမ်ားအား အမ်ိဳးသားစိတ္ဓာတ္ ရင့္သန္ေစရန္ ပထမဆုံး နိုင္ငံေရးမ်က္စိ ဖြင့္ေပး ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ သူ႕တစ္သက္တာလုံးတြင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို နိုင္ငံေရး အသိစိတ္ဓာတ္ နိုးၾကားေစရန္ႏွင့္ တိုင္းတစ္ပါးအုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္၍ လြတ္လပ္ေရးရရွိရန္ ေဆာင္႐ြက္ ႀကိဳးပမ္းသြားခဲ့ေလသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ ပထမဆုံး အက်ဥ္းက်ခံရသူ နိုင္ငံေရးသမားမွာ ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဥတၱမ ပင္ျဖစ္သည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္အသွ်င္ဥတၱမ၏လမ္းၫႊန္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာမ်ား အေတာ္အတန္ နိုင္ငံေရးမ်က္စိ ပြင့္လာၾကသည္။ ဤကဲ့သို႔ စတင္လုပ္လွ်င္ လုပ္ေဆာင္ ျခင္းပင္ အစိုးရစုံေထာက္မ်ားမွာ ဆရာေတာ္၏ေနာက္သို႔ တေကာက္ေကာက္ လိုက္၍ေနျခင္းေၾကာင့္ ဆရာေတာ္အား ကနဦး၌ သံဃာေတာ္မ်ား မေပါင္းသင္းဝံ့ၾကေခ်။ ထို႔ျပင္ ဆရာေတာ္ေျပာပုံ ေနပုံတို႔မွာ နိုင္ငံေရးဆရာေတာ္ပီပီ အနည္းငယ္ႏွင့္ ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္း ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္း ေျပာဆိုတတ္ေသာေၾကာင့္ အရဟတၱဓဇဂုဏ္ႏွင့္ မညီၫြတ္ဟု ဆိုကာ ဆရာေတာ္အား မည္သည့္ေက်ာင္းကမွ လက္မခံဘဲေနေသာေၾကာင့္ အင္းစိန္ ဒိ...

ရကၡိဳင္ျပည္ အက်ယ္အဝန္း

Image
ရကၡိဳင္ျပည္ အက်ယ္အဝန္း - - - - - - - - - - - - - - -      ရွည္ျမင့္မူလ၊ ပထမက၊ ရ႒သမိုင္​း၊ ရခိုင္​တိုင္​းကား၊ က်ယ္​၀ိုင္​းနယ္​ဆက္​  အ​ေနာက္​ဘက္​မွာ မဇၥ်ိမာႏွင္​့၊ ဒါကာျမစ္​​ေလွ်ာက္​၊ ​ေျမာက္​ကို​ေတာင္​ညိဳ၊ ကုန္​းကိုထိခံ၊ အာသံခ်င္​းတြင္​း၊​ ေခ်ာင္​းဆင္​း​ေရထြက္​၊​ ေ႐ွ႕ဘက္​မွ၊ ဧရာဝတီ၊ ျမစ္​ဆီးျခားကန္​၊ င၀ံထိပ္​​ေမွ်ာင္​၊ ​ေ႐ွ႕​ေတာင္​အဂၢိ၊ ဒဏၡိဏခြင္​၊ ​ေမာ္​တင္​​ေရလႈပ္​၊ သမုဒ္​၀င္​​ေလ၊ ရခိုင္​ျပည္​​ေလွ်ာက္​၊ က်ယ္​၀န္​းခရီး၊ ျပည္​ႀကီးဟု​ေက်ာ္​၊ ခုတိုင္​​ေခၚ၏။                                 ဝါးေက်ာင္းဆရာ လူထြက္ပ႑ိတ္                                        ( ဥေတနလကၤာ နိဂံုးမွ )       

ရခိုင္ သကၠရာဇ္​ (၁၃)ႏွစ္ ကြာရျခင္းအေၾကာင္းအရင္း

Image
ရခိုင္ သကၠရာဇ္​ (၁၃)ႏွစ္ ကြာရျခင္းအေၾကာင္းအရင္း ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  (ၾသဆာဂါရ)ေလာ (ၾသဆာဂ့ါရ)ေလာ ========================== ************************************** ရခုိင္သမုိင္းတြင္ သကၠရာဇ္အလုိအားျဖင္႔ (၁၃) ကြာဟေနသည္ကုိ အျငင္းပြါးလွ်က္ရွိၾကသည္။ ယင္းသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသုေတသီမ်ားက ေမဓပညာေမာ္ကြန္းပါ ( ဓနဥၥ= ၆၀၉) ႏွင္႔ (ေဒါေဒါရသ=၆၂၂) ကြာျခားေနသည္။ ရခုိင္းသမုိင္းအလင္းျပက်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၃၄၃) ႏွင့္ (၂၅၂) တို႔မွာ ေမဓပညာေမာ္ကြန္းပါ ( ၾသဆာဂါရ )ကုိ (၂၅၇၀) ဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆုိျပသည္။ (ၾသဆာဂါရ)ကုိ ပိဋကတ္သခ်ၤာနည္းျဖင္႔ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔လွ်င္ (ၾသ-၀ ၊ ဆာ-၇ ၊ဂါ-၃ ၊ ရ-၂ )=( ၂၃၇၀) သာ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆုိရရွိသည္။ (၂၅၇၀) ဟူ၍ ဖြင္႔ဆုိၾကသည္မွာ “ၾသဆာဂါရ” စာလုံးသည္  “ ၾသဆာဂ့ါရ ” ျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔ဟု သုံးသပ္မိသည္။ “ ၾသဆာဂ့ါရ ”စာလုံးမ်ားကုိ ပိဋကတ္သခ်ၤာနည္းျဖင္႔ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔လွ်င္ (၂၅၇၀) ကိန္းကုိ ရရွိသည္။  ရခုိ္င္းသမုိင္းသုေတသီတစ္ခ်ိဳ႕က ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေသာ ကလိယုတ္ႏွစ္ကုိ (၂၅၅၇) ဟုေဖၚျပၾကသည္။ ( ၾသဆာဂါရ=၂၅၅၇) ႏွင္႔ ( ၾသဆာဂ့ါရ=၂၅၇၀) သည္ ( ဂါ- ဂ့ါ) တြင္ အဆံပါသ...

ရကၡဂၤ (Rakkhanga -Desa) ဆိုတာ

Image
ဒြါရာဝတီ - အသွ်င္ကုသလ (ေငြသဇင္) ေရးသားထားေသာ ရကၡဂၤ ေဆာင္းပါးကို  တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ • • • ရကၡဂၤ (Rakkhanga -Desa) ဆိုတာ ရခိုင္တို႕ ေခၚေဝၚေသာ နာမည္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေႀကာင္းကို ေရးသားထားေသာ  စာေကာင္းေပေကာင္း တစ္ေစာင္ျဖစ္ပါတယ္ • •  Credit ပါ။

ေ၀သာလီေခတ္ သံတြဲနယ္သည္ ရခုိင္ပုိင္ျဖစ္ေၾကာင္း နီတိစျႏၵမင္း မိဖုရာေခါင္ႀကီး သာ၀ီတာစျႏၵေဒ၀ီ ေက်ာက္စာ ၂ ခ်ပ္ သက္ေသ

Image
ေ၀သာလီေခတ္ သံတြဲနယ္သည္ ရခုိင္ပုိင္ျဖစ္ေၾကာင္း နီတိစျႏၵမင္း မိဖုရာေခါင္ႀကီး သာ၀ီတာစျႏၵေဒ၀ီ ေက်ာက္စာ ၂ ခ်ပ္ သက္ေသ  *************************************** သာ၀ီတာစျႏၵေဒ၀ီ ဆုိသည္မွာ ရခုိင္ေ၀သာလီျပည္ကုိ (ေအဒီ 440-495) တြင္ စုိးစံအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ ခဲ႔ေသာ နီတိစျႏၵမင္း၏ မိဖုရားေခါင္ႀကီးျဖစ္ ပါသည္။ လက္၀ဲဘက္ေက်ာက္စာသည္ သံတြဲမွ အံေတာ္ေစတီမွ တံတုိင္းမွ ရရွိေသာ သာ၀ီတာစျႏၵေဒ၀ီ ေက်ာက္စာျဖစ္ၿပီး၊ လက္ယာဘက္ေက်ာက္စာမင္ကူးသည္ ေ၀သာလီၿမိဳ႕ေဟာင္းမွ ရေသာ ေက်ာက္စာျဖစ္ သည္။   အက်ယ္ကုိသိလုိက ပုံမ်ားကုိေထာက္၍ ဖတ္ပါ။ * နီတိစျႏၵမင္းသည္ ႏုိင္ငံေရး လူမႈေရးကၽြမ္း က်င္ ေသာမင္းတစ္ပါသည့္အားေလ်ာ္စြာ တုိင္းျပည္၏ျပႆနာမ်ားကုိလည္း ရာဇပရိယာယ္သုံးကာ ဥာဏ္ပညာျဖင္႔ ေျဖရွင္းႏုိင္ေသာမင္းတစ္ပါးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ အရည္အခ်င္းျပည္၀ေသာ ထုိနီတိစျႏၵမင္းသည္ မင္းက်င္႔တရားႏွင္႔ အညီ ေ၀သာလီတုိင္းျပည္၌ (၅၅) ႏွစ္တုိင္ နန္းသက္ရွည္စုိးစံအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ခဲ႔ေသာ မင္းတစ္ပါးလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤ နီတိစျႏ မင္းအမည္ကုိ အာနႏၵစျနၵမင္းေ က်ာက္စာ ေၾကာင္းေရ (၂၆) ဂါထာအမွတ္(၂၈)တြင္ ေရးထုိးပါ ရွိသည္ကုိေတြ႔နုိင္ပါသည္။ (ပုံ-2) ** နီတိစျႏၵမိဖုရား...

အာနႏၵစျႏၵမင္း ေက်ာက္စာတုိင္ ေျမာက္ဘက္မ်က္ႏွာမွ ( အာရကၡေဒသ ) စာ​ေၾကာင္​း။

Image
အာနႏၵစျႏၵမင္း ေက်ာက္စာတုိ ေျမာက္ဘက္မ်က္ႏွာမွ                       ( အာရကၡေဒသ ) စာ​ေၾကာင္​း။ ===================================== *************************************                   ရခုိင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕တြင္ ရန္ေအာင္ေဇယ် (ခ) သွ်စ္ေသာင္းပုထုိးေတာ္ႀကီးတြင္ ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာတုိင္ႀကီး တစ္တုိင္ရွိသည္။ အဆုိပါ ေက်ာက္စာတုိင္၌ အေရွ႕ဘက္၊ အေနာက္ဘက္၊ ေျမာက္ဘက္တုိ႔တြင္ ေက်ာက္စာမ်ားေရးထုိးပါရွိသည္။ ေတာင္ဘက္ မ်က္ႏွာတြင္ ေက်ာက္စာေရးထုိးမထားေခ်။ ယင္းေက်ာက္စာ၌ ပီပီျပင္ျပင္ ဖတ္ ၍ရေသာ အေနာက္ဖက္မ်က္ႏွာစာကုိ အာနႏၵစျႏၵမင္း ေရးထုိးခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္ စာဟု ေခၚတြင္သည္။ ထုိအျပင္ သွ်စ္ေသာင္းဘုရားေက်ာက္စာတုိင္ဟု လည္းေခၚၾကသည္။  * အေရွ႕ဘက္မ်က္ႏွာစာကုိ ေအဒီ ၅ ရာစုေလာက္တြင္ ေရးထုိးခဲ႔ၿပီး ၊အေနာက္ဘက္ မ်က္ႏွာစာကုိ ေက်ာက္စာေအာက္ေျခပါ (ဧကာဒႆမေဗၵ=၁၁ ခု) ဟူေသာ စကားရပ္ေၾကာင္႔ ေအဒီ ၇ ရာစုအလယ္ ေအဒီ ၆၄၉ တြင္ေရးထုိးခဲ႔ေၾကာင္း သိရသည္။ ေျမာက္ဘက္မ်က္ႏွာစာကုိ ေအဒီ(၉-၁၀)ရာစု ေရးထုိးခ...