Posts

Showing posts from October, 2020

မြမ္မာအက္ခရာနှင့် မြမ္မာစာပေ၏ ဇစ်မြစ်အား လေ့လာချက်စာတမ်

Image
မြမ္မာအက္ခရာနှင့် မြမ္မာစာပေ၏ ဇစ်မြစ်အား လေ့လာချက်စာတမ်း  •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• မြမ္မာစာပေအကြောင်းကို မတူးဆွခင် မြမ္မာလူမျိုးအကြောင်းကို အနည်းငယ်တူးဆွပြပါမည်။ရခိုင်သမိုင်းကျမ်းအစောင်စောင်နှင့် ကျောက်စာတစ်ချို့တွင် ရခိုင်လူမျိုးများကို မြမ္မာဟူ၍လည်းကောင်း၊ အာရကန်ဟူ၍လည်းကောင်း၊ ရခိုင်ဟူ၍ လည်းကောင်းခေါ်ဆိုကြောင်းတွေ့ရသည်။ ရခိုင်တို့နေထိုင်ရာ တိုင်းပြည်ကို အာရက္ခဒေ့ရှ်(အာနန္ဒစနြ္ဒားကျောက်စာ)၊ ရက္ခပူရပြည်၊ ဓညဝတီတိုင်းပြည် ဟု အမည်တွင်သည်။ ရခိုင်သမိုင်းကျမ်းများရှိ တဘောင်နိမိတ်များစွာအထဲမှ မြမ္မာဟူသော ဝေါဟာရနဲ့ပတ်သက်သည့် တဘောင်တစ်ခုမှာ-``တရုတ်ကဖိ ပျူကအိ၊မချိမြမ္မာ အနောက်မှာ'' ဟူ၍ ဖြစ်သည်။ဤတဘောင်ထဲတွင်ပါသောမချိမြမ္မာ အနောက်မှာဟူသော စကားစုသည် အနောက်ဘက်တိုင်းပြည်တွင်နေထိုင်ကြသောရခိုင်များကို ဆိုလိုခြင်းဖြစ်သည်။ ရှေးခေတ်ရခိုင်များသည် မိမိတို့ကိုယ်ကို အာရကန်ဟူ၍လည်းကောင်း၊ မြမ္မာဟူ၍လည်းကောင်း၊ ရခိုင်ဟူ၍လည်းကောင်း ခေါ်တွင်ခဲ့ကြသည်။ ရခိုင်လူမျိုးများကို ခေါ်ဆိုသည်မှာသမိုင်းကျမ်းများအရ၊ ကျောက်စာအထောက်အထားများအရ ထင်ရှားနေသည်။ မျိုးရိုးဗီဇမျိုးစုံ သွေးနှောထား၍ ဇာ...

ရခိုင်ပြည်နယ်၊ မြောက်ဦးမြို့ ဘုရားပေါ် ဘုရားကြီး ရုပ်ပွားတော်မြတ်

Image
ရခိုင်ပြည်နယ်၊ မြောက်ဦးမြို့ ဘုရားပေါ် ဘုရားကြီး ရုပ်ပွားတော်မြတ်    ဘုရားပေါ်ဘုရားမှာ ရခိုင်ပြည်နယ်၊ မြောက်ဦးမြို့ရှိ ထင်ရှားသော ရှေးဟောင်းသမိုင်းဝင် အထင်ကရ ဘုရား တစ်ဆူဖြစ်ပါသည်။ထို့ကြောင့် ဘုရားကြီးအား ဒေသတွင်းနှင့် ကမ္ဘာလှည့်ခရီးသွားများသာမက မြန်မာပြည် မြောက်ဖျားပိုင်းမှ ဘုရားဖူးများပါ လာရောက် ဖူးမြော်ကြလျက်ရှိပါသည်။ ဘုရားပေါ်ဘုရားဆင်းတုတော်ကြီးမှာ မြောက်ဦးမြို့အနီးရှိ ပြင်စျေးချောင်းထဲမှတွေ့ရှိကာ ပင့်ဆောင်ကိုး ကွယ်ခဲ့ကြခြင်းဖြစ်ပြီး ဘုရား၏သမိုင်းမှာလည်း အထူးစိတ်ဝင်စားစရာ ကောင်းလှသည့်အတွက် ဤဆောင်း ပါးအား ရေးသား တင်ပြရခြင်းဖြစ်ပါ၏။ ဤရုပ်ပွားတော်ကြီးမှာ မြောက်ဦးခေတ်၌ ထင်ရှားသော ဘုရင်မင်း ရာဇာကြီး၏ကောင်းမှုတော်ဖြစ်ပြီး ခရစ်သက္ကရာဇ် ၁ဝ၆၃ ခုနှစ်တွင် ရေထဲမှပင့်ဆောင် ကိုးကွယ်ခဲ့ခြင်းဖြစ် သည်။ ဘုရားကြီးမှာ ကုလားကျောင်းအောက်ခံနှင့် တည်ထားသောစေတီတော် ဂန္ဓကုဋီတိုက်အတွင်း ကိန်းဝပ်စံပယ်လျက်ရှိကာ ဥာဏ်တော် ၁၂ ပေ၊ သုံး လက်မ ရှိသော ဆင်းတုတော်ကြီးလည်းဖြစ်ပါသည်။ ထိုအချိန် မတိုင်ခင်က ဘုရားကြီးမှာ အနီးရှိပြင်စျေးချောင်း၌ နှစ်ပေါင်း ၁၂၇၆ နှစ်တိုင်တိုင် နစ်မြုပ်နေခဲ့ရကြောင်း သိရပါသည်။ ရှေးယခင် အေ...

သက္ကရာရ် ၁၁၄၆ ခု နှစ် က ဗမာ နယ်ချဲ့အင်ပါယာ ဘိုးတော် င/ဝိုင်း ရခိုင်နိုင်ငံ

Image
သက္ကရာရ် ၁၁၄၆ ခု နှစ် က ဗမာ နယ်ချဲ့အင်ပါယာ ဘိုးတော် င/ဝိုင်း ရခိုင်နိုင်ငံ ကို ကျူးကျော် နယ်ချဲ့လာခါ က အသက်ပီးလို့ ကာကွယ် ရင်ဆိုင် တိုက်ထုတ် လား ခ ရေ  တောင်ကုတ်မြို့တန်းလွှဲ နယ် စား တောင်မင်းကျော်ထွီး ခံစစ် တပ်  တည်ဆောက် ခ ရေ  ပြိုင်းတိုင် ငုတ် တိ ပါ လတ်  အဂု ထက် ထိ  တောင်ကုတ် မှာ ဟိပါ သိ ရေ ,, #လေးရပ်ဝတီစည်းလုံးဇီ👍

မြန်မာ့ အက္ခရာ ပိုင်ရှင် ဘယ်သူလဲ့

Image
 မြန်မာ့ အက္ခရာ ပိုင်ရှင် ဘယ်သူလဲ့  @°°°°°°°°°°°°°°°°°®°°°°°°°°°°°°°°°°°© ●✪▬▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬✪● ဒီမေးခွန်းကို မေးထားတာ ၁ ရက်ကျော် ၊ ၂ ရက် ရှိပြီ။ ဒီ မေးခွန်းက ဟာကို အရင် ကြည့်ပြီးမှ ဒီ အောက်က post ကို ဖတ်ပါ ဒါဆိုပို သဘောပေါက်လိမ်မယ် ထင်တယ်။ မေးခွန်းက >> မြန်မာအက္ခရာ ခေါ် (က,ခ,ဂ ) စသည့် ဗျည်း၃၃လုံးတို့နှင့် သရများကို ဗြာဟ္မီ အက္ခရာက ပြောင်းလဲ့လာပုံကို ဗမာ ၊ မွန် ၊ ရှမ်း ၊ ရခိုင် စသည့် မြန်မာ့ အက္ခရာသူံး လူမျိုးတိုင်း မြန်မာအက္ခရာ အဖြစ် ပြောင်းလဲ့လာပုံကို ဘယ်လို့မျိုး ပြမှာလဲ့ ၊ မြန်မာ့ အက္ခရာက ဒီတိုင်း မိုးပေါ်က ချလာတာ မဟုတ် ၊ မှုရင်းတစ်ခုကို မဏ္ဍိုင်ပြုထားပြီး အဆင့်ဆင့် ပန်းချီကားတစ်ချက်လို့ တဖြည်းဖြည်း ရုပ်လုံးပေါ်လာအောင် လူတွေ ဖန်တီးယူလာတာ ဒါကြောင်း သင်တို့ ဘယ်လို့မျိုး အထောက်အထားနဲ့ ငါတိူ့ စာပါဟု ဘယ်လိုပြနိုင်မလဲ ။ ပုံများတွင် စာရေးထားသည် သဘောပေါက်အောင်ဖတ်ပါ။ 👇 ••••••••••••••••••••••••••••••••••• ကောင်းပြီ စမယ်👇 လက်ရှိ မြန်မာစာ ခေါ်(က,ခ,ဂ) စသည့် ဗျည်း၃၃ လုံး နှင့် သရ တိ့ု၏ အက္ခရာများသည် အိန္ဒိယနိုင်ငံ ဗြာဟ္မီ က ဆင်းသက်လာတယ် ဆိုတာ လူတိုင်းနီးပါး သိလိမ့်မယ်  ထင်တယ် ...

ရက္ခပူရမှ လောကမဉ္ဇူဘုရား (မြောက်ဦး) နှင့် လင်္ကာဒီပမှ သမာဓိဗုဒ္ဓဆင်းတုတော် (အနုရာဓပူရ)။

Image
ရက္ခပူရ နှင့် လင်္ကာဒီပ (၂) ============= ရက္ခပူရမှ လောကမဉ္ဇူဘုရား (မြောက်ဦး) နှင့် လင်္ကာဒီပမှ သမာဓိဗုဒ္ဓဆင်းတုတော် (အနုရာဓပူရ)။ ခေတ်ပြိုင် သမိုင်း ခေတ်ပြိုင် မှတ်တမ်း ခေတ်ပြိုင် အထောက်အထား---- မြတ်ဘုရားနှစ်ဆူ ပုံစံဆင်တူနေကြသည်။.။ Credit Shin MinKhaing ရခိုင်နဲ့ သီဟို၌(သီရိလင်္ကါ ဆက်သွယ်မှု 

ရခိုင်တို့၏ ကိုယ်ပိုင်ဂီတ ကိုယ်ပိုင်သုခုမ ကျောက်ဆစ် လက်ရာများ။

Image
ရခိုင်တို့၏ ကိုယ်ပိုင်ဂီတ ကိုယ်ပိုင်သုခုမ ကျောက်ဆစ် လက်ရာများ။ 

သာကီဝင် ကံရာဇငယ်၏↵သားစဥ်မြေးဆက် ဆွေစဥ်ဆွေဆက်↵သီပေါးမင်းထိ မင်းဆက် ဇယား ဗမာမှာ ဘယ်လဲ့ ဘာလဲ့။

Image
သာကီဝင် ကံရာဇငယ်၏↵သားစဥ်မြေးဆက် ဆွေစဥ်ဆွေဆက်↵သီပေါးမင်းထိ  မင်းဆက် ဇယား ဗမာမှာ ဘယ်လဲ့ ဘာလဲ့။ •••••••••••• ༒༒༒༒༒༒༒༒༒༒༒ ဗမာတွေက ပြောကြတယ်။ ရခိုင်နဲ့ ဗမာ အတူတူ ကံရာဇကြီး ကံရာဇငယ် နှစ်ပါးက ဆင်းသက်သွားတာတဲ့။ ကံရာဇကြီးက ရက္ခပူရတိုင်း ဓညဝတီရက္ခိုင်ပြည်။ ကံရာဇငယ်က တကောင်းပေါ့ ဗမာပြည်ပေါ့ဗျာ။ ကောင်းပါပြီ ကျတော်မေးပါမယ်။  •••ဒါဆို ဗမာမှာ ကံရာဇငယ်ကနေ နောက်ဆုံးဘုရင် သီးပေါးမင်းထိ ကံရာဇငယ် သားစဥ်မြေးဆက် သား ၊ မြေး ၊ မြစ် ၊ တူ ၊ ဦးလေး ၊ စသည့် အစဥ်အဆက် မင်းဆက်ဇယားလေးရှိရင် ပြပေးစမ်းပါဗျာ။ အဲ့လို အစဥ်အဆက် မရှိ၊ တစ်ခေတ်မှာ တမျိုး၊ ဘုရင်အဆက်အစပ်မရှိ ၊ မင်းဆက်များ ...များစွာ ပြတ်ကာ၊ သူတစ်လူ ငါတစ်မင်းနဲ့ ကိုယ်ချင် ကိုယ်မင်း ဖြစ်လာတာပဲဆိုရင်တော့ ဒါဟာ ဗမာဟာ ကံရာဇငယ် မျိုးရိုး မဟုတ်ဘူးဆိုတာ လုံးဝ (လုံးဝ)  သေချာသလို ဗမာနဲ့ သာကီဝင် တကောင်းမျိုးရိုး ကံရာဇငယ်တို့နဲ့ လုံးဝ မပတ်သက်ဘူး။ ဆယ်ရေမှ တစ်ရေ မစပ်ဘူးဆိုတာ သေချာနေပါပြီ။ ကဲ့ ဘယ်လို့လဲ့ ကံရာဇငယ် ၏ သားစဥ်မြေးဆက် ဆွေစဥ်ဆွေဆက် မင်းဆက် ပြနိုင်ပြီလား••• သီပေါးမင်းထိ။  •••••••••••••••••• ဒါက.....ရခိုင်ဘုရင် မင်းဆက်များ ကြည့်ခြင်းအားဖြင့်။ ရခိုင်မ...

ဗမာပြည် မင်းဆက်များ (သို့မဟုတ်) ဗမာ မင်းဆက်များ။

Image
ဗမာပြည် မင်းဆက်များ (သို့မဟုတ်) ဗမာ မင်းဆက်များ။

" အောက်သား " စကားလုံး ရှင်းတမ်း။

Image
" အောက်သား " စကားလုံး ရှင်းတမ်း။ *️⃣*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣ အောက်သား ဆိုတဲ့ စကားလုံးသည် အရပ်ဒေသကို ခေါ်ဆိုကြောင်း ဦးစွာ ပြောလိုပါသည်။  အခုနောက်ပိုင်း ဗမာသမိုင်း Post တင်သူများနှင့် လေ့လာသူတွေဟာ  ပျူ နဲ့ ဗမာ အတူတူ လုပ်ချင်တာနဲ့ ရခိုင်သမိုင်းတွေမှာ ပျူအောက်သား ဆိုတဲ့ စကား အသုံးအနှုန်းကို ကိုင်ပြောလာကြတာတွေ တွေ့နေရပါတယ်။  ရခိုင်သမိုင်းစာအုပ်တွေမှာလဲ့ ပျူအောက်သား ဟုခေါ်ဆို့ပြီး လက်ရှိ ရခိုင်တွေကလည်း ဗမာတွေကို အောက်သား ဟု ခေါ်ဆိုကြောင်း ဒါဟာ ပျူနဲ့ ဗမာ အတူတူ ဖြစ်ကြောင်း ပြောနေတာပဲဟု စသဖြင့် ပြောဆိုလာတာတွေ ရှိလာကြပါတယ်။  တကယ်တော့ "အောက်သား" ဆိုတဲ့ စကားလုံးဟာ အရပ်ဒေသကို ခေါ်ဆိုတာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကို ဗမာတွေလဲ့ သိပြီးသားပါ။ သီချင်းတွေလည်း ရှိပါသေးတယ်။ 🎶 အောက်ပြည်🎵 အောက်ရွာ ဆိုတာ🎶🎵 လူညာတွေ🎶 ပေါးပါသတဲ့။ 🎶🎵  စသဖြင့်ပေါ့။ ဗမာတွေကိုယ်တိုင်ကလည်း ဗမာအချင်းချင်းတောင် အောက်ပြည်က စသဖြင့် ​ပြောဆိုနေကြတာတွေလည်း ရှိနေကြပါသေးတယ်။  ဆိုလိုချင်တာက မြန်မာနိုင်ငံ အောက်ပိုင်းတို့ ပုဂံဒေသတို့ စသည့်အရပ်ဒေသက လူတွေကို အောက်သားဟု ခေါ်ဆိုတာပဲ။ တချိန်က ပျူ လူမျိုးလို့ခေါ်တဲ့ လူမျိုးတွေ အ...