Posts

Showing posts from December, 2018

ရခိုင္ စတုတၳသဂၤါယနာတင္ သက္ေသပစၥည္းတစ္ခု

Image
အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ ဂါထာအမွတ္(၅၃) ****************************** ရခိုင္ စတုတၳသဂၤါယနာတင္ သက္ေသပစၥည္းတစ္ခု ============================ ေလာဟပါၾတာဏ် ေနကာနိ သေႏၷၾတ စီ၀ရာဏိစ၊ နာနာေဒဂါ ဂတာနံာစ ဘိကၸဴဏံာ ေဂၚရ၀ါဒၵေဒၚ။ ---------------------------------------------------- ဂါထာ(၅၃) အဓိပၸါယ္ * ဂါထာအမွတ္ ၅၃ သည္ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ ေၾကာင္းေရ ၅၄-၅၅ တြင္ ရွိပါသည္။ အာနႏၵစျႏၵ မင္းၾကီးသည္ သဂၤါယနာတင္ရန္အတြက္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ရဟန္းသံဃာ ေတာ္မ်ား ပင္႔ေဆာင္ေ ၾကာင္း၊ ၾကြေရာက္လာေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ သဂၤါယနာတင္ ရန္ အတြက္ ေ၀သာလီ ေနျပည္ေ တာ္၌ ကာလရွည္စြာ သီတင္း သုံးေန ထုိင္ ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ သကၤန္း၊သပိတ္မ်ား အခက္အခဲမျဖစ္ ရေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သကၤန္းမ်ားႏွင္႔ ေၾကးသပိတ္ ခြက္တုိ႔ကုိ အလြန္ရုိေသ ေလးျမတ္စြာျဖင္႔ ကပ္လွဴပူေဇာ္သည္ကုိ ေရးထုိးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ** အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာအလုိအရဆုိလွ်င္ သဂၤါယနာတင္ရန္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ ျပည္တြင္း ျပည္ပမွ ၾကြေရာက္လာေသာ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသုံးရန္ ၾကိဳတင္ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အာနေႏၵာ ဒယေ က်ာင္းေ တာ္ၾကီးမ်ားတြင္ ေနရာခ်ထားေပးၿပီး ထုိေက်ာင္းတုိက္မ်ား၌ သီတင္းသုံးၾကေ သာ ရဟန္းသ...

က်န္စစ္သား၏ မယ္ေတာ္ ရခိုင္ေဝသာလီ မင္းသမီး ပၪၥကလ်ာဏီ ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးျခင္း

Image
က်န္စစ္သား၏မယ္ေတာ္ ရခိုင္ေဝသာလီ မင္းသမီး ပၪၥကလ်ာဏီ ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးျခင္း ။ Credit Daw Cho Maw ပံုမ်ားႏိွပ္၍ ဖတ္ပါ ������������ ``က်န္စစ္သား၊ပၪၥကလ်ာဏီႏွင့္ ေ၀သာလီ ´´ ( ၁ ) ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• ျမန္မာ့ရာဇ၀င္တြင္ ပုဂံျပည္ က်န္စစ္သားမင္း၏ အခန္းက႑သည္ အလြန္ပင္ လြမ္းေမာဘြယ္၊ထိတ္လန္႔ဘြယ္၊ၾကည္ႏူးဘြယ္၊အံ့အားသင့္ဘြယ္တို႔ႏွင့္ ဒ႑ာရီဆန္လြန္းလွသည္။ က်န္စစ္သားမင္းႀကီး၏ အေၾကာင္းသာ မဟုတ္ေသး။၄င္း၏ မိခင္ျဖစ္ေသာ ပၪၥကလ်ာဏီ၏ ဇာတိသည္လည္း အျငင္းပြားစရာ ပေဟဠိတစ္ပုဒ္လိုပင္ ျဖစ္လ်ွက္ ႐ွိပါသည္။ ဟံသာ၀တီ ဦးဘရင္၏ ``ျမန္မာ့ရာဇ၀င္မွတ္တမ္း´´တြင္..... - ထိုမင္း၏ မယ္ေတာ္မွာ ရခိုင္ေ၀သာလီမင္းက ဆက္ေသာ ဥသ်ွစ္ပင္ ဥသ်ွစ္သီးမွ သေႏၶရ႐ွိသည့္ ႐ုစိယပဘ၀တီတြင္ ျမင္သည့္ ပၪၥကလ်ာဏီ မင္းသမီးျဖစ္ေလသည္။ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုသို႔ေဖာ္ျပရျခင္းမွာ ဒုတိယန၀ေဒး၏ ဣသ်ွံဂူ ေမာ္ကြန္းတြင္... ``ေနာ္ရထာေစာ၊မုေနာစည္းစိမ္ နတ္ရြာၿငိမ္ေသာ္၊ေရႊအိမ္နန္းျမင့္ ေစာလူးပြင့္၏၊ထိုမင္းေနာင္ရင္း က်န္စစ္မင္းတည့္၊ေၾကာင္းျခင္းေတာ္မွာ ေနာ္ရထာလွ်င္၊ေနာင္လာမင္းျဖစ္ စိစစ္ပယ္ေခ်၊ေဟာတိုင္းေမႊေသာ္ သေႏၶ,၀မ္းနက္၊ပုခက္တြင...

ရကၡပူရတိုင္း ဓညဝတီၿမိဳ႕၌ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရာက္လာၿပီး ဗုဒၶကိုယ္ပြားေတာ္ သြန္းခ့ဲေၾကာင္း သက္ေသ သာဓကမ်ား ။

Image
ရကၡပူရတိုင္း ဓညဝတီၿမိဳ႕၌ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရာက္လာၿပီး ဗုဒၶကိုယ္ပြားေတာ္ သြန္းခ့ဲေၾကာင္း သက္ေသ သာဓကမ်ား ။ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★  #၁။ေတာင္ေပါက္ႀကီးေက်ာက္စာ သက္ေသျပဳ ==================== ေတာင္ေပါက္ႀကီးေက်ာက္စာကို တတိယဓည၀တီေခတ္တြင္ သူရိယစကၠမင္းၾကီး (ဘီစီ ၃၁၅-၂ရ၁) က ေရးထိုးခဲ႔သည္ဟု သမိုင္းႏွင့္ေက်ာက္စာပညာရွင္မ်ားက သုေတသနျပဳမွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ၾကပါသည္။ ဤေက်ာက္စာကို ရခိုင္ျပည္နယ္ ၊ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕မွ မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားသို႕ သြားရာလမ္းရွိ ေတာင္ေပါက္ႀကီးေက်းရြာအနီး သဘာ၀ေက်ာက္ေတာင္ေပၚ၌ ေရးထိုးထားခဲ႔သျဖင့္ ေတာင္ေပါက္ႀကီး ေက်ာက္စာဟု ေခၚဆိုၾကသည္။ ၁၉၃၂ - ၃၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္းက ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ေက်ာက္စာ၀န္ ဦးစံေရႊဘု ႏွင့္ ရခိုင္-ျမန္မာ ပ႑ိတ္ ဦးဦးသာထြန္း တို႕က ေတြ႕ရွိ၍ ကူးယူမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာက္စာကို ကူးယူမွတ္တမ္းတင္စဥ္ကာလက စာေၾကာင္းေရ ၂၅ ေၾကာင္းေက်ာ္ေရးထိုးထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရေသာ္လည္း၊ ၅ ေၾကာင္းကိုသာ ထင္ရွားစြာေပၚလြင္သျဖင့္ ကူးယူမွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ႔ျပီး၊ က်န္စာေၾကာင္းမ်ား၏ စာလုံးမ်ားမွာ ပ်က္စီးေနခ့ဲလည္ၿပီ ေတာင္ေပါက္ႀကီးေက်ာက္စာတြင္ ေရးထိုးထားေသာ အကၡရာစာလံုးမ်ားသည္ ျဗဟၼီအကၡ...

ရကၡိဳင္ ျပည္ဗုဒၶသာသနာ ျမန္​မာႏိုင္​ငံကို လြမ္းျခံဳထား

Image
ရကၡိဳင္ျပည္ဗုဒၶသာသနာ ျမန္​မာႏိုင္​ငံကို လြမ္းျခံဳထား ®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®® ျမတ္ကုိးပါး ဘုရား သမုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ၁။ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မမူမီ နွစ္ေပါင္း(၃၀၀) ခန္ ့ေလာက္က တေကာင္းျပည္ၾကီးဍ္ အဘိရာဇာမင္း မင္းျပဳ၏။ ထုိမင္းနတ္ရြာစံေသာအခါ သားေတာ္ကံရာဇာၾကီး ကံရာဇာငယ္တုိ ့ ကုသုိလ္စစ္ထုိးၾကရာဍ္ ကံရာဇာၾကီးစစ္ရွုးံ၍ ရခုိင္ျပည္နယ္ ဓညဝတီျမိဳ ့ကုိ တည္ေထာင္၍ မင္းျပဳေတာ္မူ၏။ ကံရာဇာၾကီး မင္းမွစ၍ မင္းေပါင္း(၂၈)ေျမာက္ေသာ အခါ သီရိ ရာဇာမင္း ေပၚထြန္းကာ ဝိမလေဒဝီ မိဘုရားနွင့္ ထီးနန္းအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ခ့ဲရာ ဝိမလေဒဝီမိဘုရားမွ စႏၵသူရိယမင္း ဥဒုမၺရေဒဝီ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္နွစ္ပါးဖြားျမင္ေတာ္မူ၏ ။စႏၵသူရိယမင္းသည္ စႏၵမာလာ မင္းသမီးအား မိဖုရားေျမွာက္၍ မင္းျပဳ၏။ ၂။ ထုိအခါကာလ မဇၼိဳမေဒသ ဣျႏၵိယျပည္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းၾကားရ၍ စႏၵသူရိယမင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားအားဖူးျမင္လုိေသာ ဆႏၵျပင္းျပလွသျဖင့္ ႏွမေတာ္ဥဒုမၺရေဒဝီအား ေျပာၾကားရာဍ္ ေမာင္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားတုိ ့မည္သည္ ဖူးျမင္လုိ၍ ပင့္ေလ်ာက္ပါက ၾကြေတာ္မူေလ့မယ္၊ သုိ ့အတြက္ ရည္မွန္း၍ ပင့္ေလ်ာက္ေတာ္မူပါဘုရားဟု ေလ်ာက္၏ နွမေတာ္ေလ်ာက္ထားခ်က္အရ စႏၵသူရိယမင္းသည္ (၇) ရက္ပ...

ဓညဝတီ ရကၡိဳင္ျပည္မွ စတုတၳသဂၤါယနာ အေၾကာင္း အာနႏၵစျႏၵေက်ာက္စာ သက္ေသတည္။

Image
ရခိုင္​ စတုတၳသဂၤါယနာ အေၾကာင္း အာနႏၵစျႏၵေက်ာက္စာမွ သက္ေသတည္  ®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®® ရခုိင္ေ၀သာလီ ႏွင္႔ သီရိလကၤာ သာသနာဆက္ႏြယ္မႈ သီရိလကၤာႏွင္႔ ေရွးေခတ္ရခုိင္ျပည္သည္ ေထရ၀ါဒသာသနာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးအတြက္ အျပန္အလွန္ကူးလူးဆက္ဆံမႈ ရွိခဲ႔ၾကသည္ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႔ရွိရပါသည္။ ၁။ သီဟုိဠ္မွ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ ထုိေခတ္ကာလက ေ၀သာလီတုိင္းျပည္ ပုိင္နက္ နယ္ေျမျဖစ္ ခဲ႔သည္႔ ဘဂၤနယ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ သာသနာျပဳခဲ႔ေၾကာင္းကုိ (AD-3ရာစု) အိႏၵိယႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္း အျႏၵ နယ္ ရွိ နာဂဂ်ဴနီဂြန္ဒါေက်ာက္စာတြင္ေရးထုိးပါရွိသည္ဟု ဆုိၾကေပသည္။ ရခုိ္ေ၀သာလီေခတ္ အာနႏၵစျႏၵမင္းေက်ာက္စာ ဂါထာအမွတ္ (၆၁) တြင္လည္း သံဃာေတာ္တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင္႔ တရားေဟာပလႅင္၊ေတာက္ပေသာ ပုိးသကၤန္းမ်ားႏွင္႔ ဆင္မယဥ္သာတစ္ေကာင္ကုိ သီလာေမဃ ေခၚ သီဟုိဠ္ျပည္၏မင္းထံသုိ႔ သာသနာျပဳရန္ေစလႊတ္ေၾကာင္းကုိ ေရးထုိးေဖၚျပထားေပသည္။ ေက်ာက္ေလွကား ေ၀သာလီေခတ္တြင္ ရာဇ၀င္လာ သီရိစျႏၵားမင္း၊ ေက်ာက္စာအလုိ သီရိဓမၼ စျႏၵမင္း (သာသနာႏွစ္ -၁၁၈၂-၁၁၈၄)(AD 624-640) ႏွစ္တြင္ သီရိလကာၤမွ ၀ိပသနာဓူရ သံဃာ(၅၀၀) ဂႏၶာဓူရ သံဃာ(၅၀၀)ပါးတုိ႔သည္ ၀ါဒခ်င္းတူညီသည္႔ ေက်ာက္ေလွကား ေ၀သာလီသုိ႔ စတုတၳသဂၤါ ယနာ တင္ရ...