Posts

မြန်မာနိုင်ငံတွင် ဘဏ်လုပ်ငန်းကို ပထမဦးဆုံး စတင်လုပ်ကိုင်သူ

Image
🏦မြန်မာနိုင်ငံတွင် ဘဏ်လုပ်ငန်းကို ပထမဦးဆုံး စတင်လုပ်ကိုင်သူ -------------------------------------- (၁၉၀၀)ပြည့်နှစ် ဝန်းကျင်ကပင် အိန္ဒိယ ရူပီးငွေ သိန်းတစ်ရာခန့် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံထားသည့် “ဦးရဲကျော်သူ အင် ကုမ္ပဏီလီမီတက်” လုပ်ငန်းကို တည် ထောင်ခဲ့သူ၊ သူ့ခေတ်သူ့အခါက ရခိုင်ပြည်နယ်တွင် အချမ်းသာဆုံး လုပ်ငန်းရှင်၊ သူ့လက်နှင့် ထိသမျှ ငွေဖြစ်သည်ဟု တင်စားပြောခံရသူ၊ အိန္ဒိယအစိုးရကပင် ဖိတ်ကြား၍ သူဌေးဘွဲ့နှင့် ကျက်သရေဆောင် ရွှေစလွယ် ချီးမြှင့်ခံခဲ့ရသူ ဖြစ်သည်။ ကျောင်းသင်ပညာ မရှိသော်လည်း ထူးခြားသော ဇွဲလုံ့လ ဝီရိယ တီထွင်ဉာဏ် နှင့် ပြည့်စုံ၍ လှေထိုးသားဘဝမှ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင် ဖြစ်လာသူ၊ သူဌေး ဖြစ်လာသော်လည်း ဘဝမမေ့ဘဲ လှေထိုးသားဘဝက အသုံးပြုခဲ့သည့် လှော်တက်ကို ရွှေချလျက် အိမ်တွင် ချိတ်ဆွဲထားသူ၊ ထူးခြားမှု တစ်ရပ် မှာ အများအကျိုးအတွက် နေ့စဉ် နံနက် ၄ နာရီ အိပ်ရာမှထကာ လက်ဆွဲမီးအိမ်ကိုင် ကုလား တပည့်ကလေးနှင့် အတူ မြို့ ကိုလှည့်၍ “အရပ်သားတို့၊ ရွာသားတို့၊ ထကြလော့၊ ရေထဲတွင် ငွေတွေ မျှောနေသည်၊ ဆယ်ယူကြလော့”ဟု ဆော်ဩလေ့ရှိသူ စသည့် ကောင်းသတင်း အဖုံဖုံနှင့် ပြည့်စုံသော စွန့်စားတီထွင် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်တစ်ဦး ဖြစ်သည...

ဂုဏ်ယူစရာကောင်းသော ရခိုင်ဒင်္ဂါးများ

Image
ဂုဏ်ယူစရာကောင်းသော ရခိုင်ဒင်္ဂါးများ **************************************                       ယနေ့ မြန်မာနိုင်ငံဟုခေါ်သော နယ်မြေအဝုိင်းအ၀န်းအတွင်း၌ ရှေးအခါက ရခိုင်၊မွန်၊ပျူ၊ဗမာ လူမျိုးအသီးသီးတို့သည် ကိုယ့်ထီး ကိုယ့်နန်း နှင့် တခမ်းတနား နေလာခဲ့ကြသော လူမျိုးများဖြစ်ကြသည်။ ထိုကဲ့သို့ ကိုယ့်ထီးကိုယ့်နန်း ကိုယ့်ဘုရင်စနစ်ဖြင့် နေထိုင်လာခဲ့ကြသော လူမျိုးများတွင် တိုင်းကားပြည်ရွာ စည်ပင်သာယာဝပြောရေးအတွက်  ရောင်း၀ယ်ဖောက်ကား စီးပွားလုပ်ကြရာတွင် ဖြတ်တောက်ရန်မလိုဘဲ တစ်ပြေးညီ သုံးစွဲနိုင်ရန် ရွှေဒင်္ဂါး ငွေဒင်္ဂါးများကို တိုင်းပြည်အုပ်ချုပ် ဘုရင်မင်းတို့သည်  အာမခံကာ ခပ်နှိပ် သွန်းလုပ် သုံးစွဲခဲ့ကြသည်။          ထိုသို့ ရှေးက လူမျိုးအသီးသီးတို့၏ သက်ဦးဆံပိုင်ဘုရင်များ ထုတ်လုပ်သုံးစွဲခဲ့ကြသည့် ရွှေဒင်္ဂါး၊ ငွေဒင်္ဂါး၊ ကြေး ဒင်္ဂါး၊ ခဲဒင်္ဂါး၊ သံဒင်္ဂါးများအထဲတွင် ရခိုင်ပြည်မှ ရခိုင်ဘုရင်များခပ်နှိပ်ခဲ့သော ရွှေဒင်္ဂါး၊ငွေဒင်္ဂါးများသည် တမူထူးခြားပြီး၊ ခေတ်ပြိုင်ဒင်္ဂါးများနှင့် နှိုင်းယှဉ်လျင် စံထားလောက်သော ဒင်္ဂါ...

ပျူစစ်လျှင် ဗမာ ဆိုသူများသို့ ပျူတွေပြောတဲ့ စကားလေသံကို သင်ပေးလိုက်ပါတယ်။

Image
ပျူစစ်လျှင် ဗမာ ဆိုသူများသို့  ပျူတွေပြောတဲ့ စကားလေသံကို သင်ပေးလိုက်ပါတယ်။ ••••••••••••••••• ဘယ်လူမျိုးဘာသာစကား ဖြစ်ဖြစ်  မြန်မာလို အက္ခရာ ဖလှယ်ရင်  အဲ့လူမျိုး၏ ဘာသာစကား အသံထွတ်ကို ရတာကြီးပဲ။  ဒီတော့.....အောက်ပုံ၏ ပျူ-တွေပြောတဲ့ ဘာသာစကား အသံထွတ်ကို  ကျတော် ဖတ်ပြလိုက်ပါတယ်။ {သိဥမိ ။ ဥဝံတြးရောဟေားဗိးပံးတေား။ ပေါဗံးမယးဗိး။ ဟိတဒံ့ ။ ဗံးမယးဥဒွတွးရောဟေားဗိးပံး(တူး) ဗံးမယး ။) Video- https://youtu.be/ID33eDjve3o ◀◀◀◀◀◀◀◀ Zaw Zaw (ရက္ခပူရတိုင်း)

သမိုင်းရေးဆရာများ မိမိလူမျိုးကို ချစ်ရင် နောက်မျိုးဆက်သစ်များအား အရှက်ရအောင် မလုပ်ခဲ့ပါနဲ့။

Image
သမိုင်းရေးဆရာများ မိမိလူမျိုးကို ချစ်ရင် နောက်မျိုးဆက်သစ်များအား အရှက်ရအောင် မလုပ်ခဲ့ပါနဲ့။ °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°  မြန်မာ့သဘင်မှု အနုပညာ  ဆိုသော အဖွဲ့အစည်း Page မှ ပြောတာက ကျတော် အခုမှ ဆီမီးခွက် အကဆိုတာ ရခိုင်ကဟု အကိုဖော်ပြမှ သိရတာပါတဲ့ ။  ကဲ့ ဗမာအများစု ဘယ်လောက်များ  ခေတ်အဆက်ဆက် သမိုင်းဆိုင်ရာ နိုင်ငံရေးဆိုင်ရာ လူမျိုးရေးဆိုင်ရာ ဘယ်လောက်ထိ အမှောင်ချတာ ခံနေရသလဲ့ဆိုတာ သက်သေပါပဲ ။ အဲ့ဒါကိုမပြော အုန်း မန္တလေးရောက် ရခိုင်ဘုရားကြီးကိုတောင် ဒီနေ့အချိန်ထိ.. ရခိုင်ကမှန်း မသိတဲ့လူတွေက ခက်များများပါပဲ.. ဒါ ရခိုင်က ဘုရားဟု ပြောလိုက်မှာသာ တအံံ့တဪ လေသံနဲ့ ပြောလာတာတွေ ရှိနေဆဲပါပဲ ။ တချို့တလေ ဒီဘုရား ရခိုင်ကဆိုတာ ဟုတ်သလား ဒီလိုမေးလာတဲ့လူတွေလဲ့ ရှိနေဆဲပါပဲ  ..ဘယ်လောက်ထိ အမှောင်ချခံနေရသလဲ့ ဆိုတာ သက်သေပါပဲ ဒါကြောင်း ပြောလေ့ရှိပါတယ်.. ဗမာအရပ်သား အများစုဟာ သမိုင်းအမှောင်ဖုံးတာ ခံနေရတာပါလို့..  ဒါကြောင်း အခြားလူမျိူးတွေနဲ့ အမြဲတမ်း အပြောခံနေရတာ.. သမိုင်းကို လုပ်ကြံထားတာက နောက်မျိုးဆက်သစ်တွေကို မြှောက်ပင်သလိုမဖြစ်ပဲ.. အမျိုးဂုဏ်ကို မြင့်တင်သလိုမဖြစ်ပဲ.. နောက်မျိုးဆက်သစ်...

ပုဂံခေတ် အရည်းကြီးတို့၏ သက်သေ အထောက်အထားများ ပုဂံခေတ် အရည်းကြီး တို့၏ကျမ်းစာ အာကာဝရတာသုတ်

Image
ပုဂံခေတ် အရည်းကြီးတို့၏ သက်သေ အထောက်အထားများ ပုဂံခေတ် အရည်းကြီး တို့၏ကျမ်းစာ အာကာဝရတာသုတ်  ~~~~~~

ကျွန်းတွင်ဇမ္ဗူ ၊ လူတွင် မြန်မာ ဟု သမိုင်းမှား လင်္ကါမှား ရိုက်ခတ်ခြင်း။ (ကျွန်းတွင်ဇမ္ဗူ ၊ လူတွင် ရခိုင်ပဲ ရှိတယ်)

Image
ရခိုင်ပြည်နယ်ပြည်သူ့ကောင်စီ ပြည်နယ်ဖြစ်စဉ်သမိုင်း  ပထမတွဲ  သမိုင်းကဏ္ဍစာအုပ် (ကန့်သတ်) အခန်း (၂) ပထမစာမျက်နှာ အောက်ဆုံးပိုဒ်တွင်-  ...ဗုဒ္ဓဝင်အလင်္ကာ၌ ရခိုင်ကို "ကျွန်းတွင်ဇမ္ဗူ  ၊ လူတွင်ရက္ခိုင်၊ ကြိုင်ဘိသတင်း၊ ကင်းသည့်အပြစ် ၊ ချစ်သည့်အမျိုး၊ ကြိုးသည်လုံးလ၊  မြတ်စာဂနှင့်၊ နှစ်ဝနတ်လူ၊ ချစ်ကြည်ဖြူသည်၊ နိဗ္ဗူရာ တောင်း ပြည့်အံ့တည်း" ဟုရေးသားဖော်ပြထားပြီးဖြစ်သည်။  မှုလရှိနှင့်ပြီးသော အလင်္ကာအား မြန်မာဘာသာပြန်ဆိုပြီးအောက်ပါအတိုင်း ရေးသားဖော်ပြထားသည်မှာ အကျဉ်းတန်လှပြီး၊ ရခိုင်စာပေနှင့်ယဉ်ကျေးမှုတစ်ရပ်အား လျစ်လျူပြုသည့်သဘောသက်ရောက်လျက်ရှိသည်။ ပြင်ဆင်ပြောင်းလဲဖော်ပြထားသော် ဗမာရာစုသစ် အလင်္ကာမှာ အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်သည်။  " ကျွန်းတွင်ဇမ္ဗူ  ၊ လူတွင်မြန်မာ၊ သာသည့်သတင်း၊ ကင်းသည့်အပြစ်၊ ချစ်သည့်အမျိုး၊ ကြိုးသည့်လုံ့လ၊ မြတ်စာဂ..." ဤအကြောင်းအရာသည်အမှန်ဖြစ်ခဲ့ပါမှု၊  "#ရခိုင်ပြည်နယ်ဆိုင်ရာ ရခိုင်စာပေနှင့် ယဉ်ကျေးမှုအဖွဲ့"  အနေဖြင့် အချက်အလက်များခိုင်လုံစွာစုဆောင်းကာ၊ အလင်္ကာ၏ မူလအဓိပ္ပါယ်ပျောက်အောက် တခြားအဓိပ္ပါယ်တစ်မျိုးပြောင်းလဲရေးသားဖော်ပြချက်အား အရေးတ...

​ဗမာဟာ သာကီဝင် လား။

Image
ဗမာကသာကီဝင် ဘယ်လိုဖြစ်မှာတုန်း.. အမူအကျင့်ကိုက မတူတာ ... ချပြမယ် .. ယိုးဒယားကို တိုက်တယ်.. လူသာမက.. ဗုဒ္ဓဘုရားပါမကျန် ဓားနဲ့ ခုတ်တယ် ၊ ရခိုင်ကိုသိမ်းတယ်.. ဘုရားဆင်းတုတော်တွေပါလိုက်ပျက်စီးတယ်..  မဟာမုနိကို အမျိုးမျိုး မိန်းကလေးတွေနဲ့လုပ်တယ်.   အနောရထာမှ ဒီနေ့အခ်ျိန်ထိ..  အတွင်းအပြင် ၃၇ မင်း အရက်သမား နတ်ကို အိမ်ပေါ်ကမချနိုင်သေး.. ဘုရားနဲ့တစ်တန်းတယ်ထားတယ် သီပေါးမင်းလား ကျန်စစ်သားလား.. ကိုယ့်အမေအရင်းနဲ့ မှားတာ ။  အခြားလူမျိုးတွေကို မတရားပြုကျင့်တယ်.. အလွန်တရာမှ စစ်ကိုလိုလာတဲ့ လူမျိုး.. ဒီနေ့အခ်ျိန်ထိ ကုလားကိုလည်းယူ တရုတ်ကိုလည်းယူ.. ဟိန္ဒူကိုလည်းယူ.. ဗမာက လူမျိုးမရွေးဘူး.. အမျိုးမစစ်ဘူး.. သာကီဝင်ဆိုတာ.. သွေးရောမခံဘူး.. သဘောပေါက်ပါ..  အဲ့မှာ သွားကြည့်ပါ သာကီဝင် ဖြစ်ချင်နေသော ခင်ဗျားတို့ ကိုယ်တိုင် သမိုင်းကလုပ်ရပ်များကို သတိထား ဆင်ခြင်ပြီး တိုက်ကြည့်ရအောင် ။  ~~~~~~~