ငါတို့ စာပေအက္ခရာ ပါဟု သက်သေပြနိုင်ကြပြီလား။

ငါတို့ စာပေအက္ခရာ ပါဟု သက်သေပြနိုင်ကြပြီလား။
••••••••••••••

စာပေ၏ သဘောကို ဒီလိုလေးတောင် အထောက်အထားမရှိပဲ.. မပြနိုင်ပဲ။ 
ငါစာ သူစာ အော်နေလို့တော့ ဖင်ကွဲယုံပဲရှိမယ်။ အခုဖော်ပြပါ ဇယားကွက်က.. စိတ်ကူးယဉ်ပြီး ဇယားကွက်ချ.. အက္ခရာတွေကို စီချထားပြီး.. ငါတို့စာ ဒီလိုပြောင်းလဲ့လာတယ်ဆိုပြီး.. လိုရားဆွဲ စာအုပ်ထွတ်ထားတာမဟုတ်ဘူး။  အဲ့လိုနည်းက klar လည်း လုပ်လို့ရတယ်။ လူမျိုးတိုင်းလုပ်လိုရတယ်။ အဲ့ဒါ သက်သေ အထောက်အထား မဟုတ်ဘူး။ 
ရှေးပြေးအက္ခရာတွေကို မိမိဒေသ မိမိတိုင်းပြည်မှာ မိမိလူမျိုးတွေ မိခင်စာပေသဖွယ် နှစ်ရှည်လများ အရင် အသုံးပြုခဲ့ပြီးပြီလား.. ဆိုတာ..သတိရ အတွေးပေါ်ရမည့် နံပါတ် ( ၁ )အဖြေပဲ။ 
အပေါ်မှာ ဝိုင်းပြထားတယ်.. ရခိုင်ပြည် ဘယ်ခေတ်မှာ ဘယ်လို အက္ခရာ စာပေ ဆိုတာကို အတိအကျ ဖော်ပြထားပါတယ်။ 

ဟိုလို.... အိန္ဒိယက.. ဗြဟ္မီအက္ခရာပြ.. ကုသန အက္ခရာပြပြီး.... (ကခဂဃင) စာလုံးဖြစ်ခါမှ  ပုဂံ ကို ခုံကျော်သွားသလိုလို.. မိုးပေါ်ကပဲကျလာသလိုလိုနဲ့ အဲ့လို ဖော်ပြထားတာမဟုတ်ဘူး။ 
လက်ထဲမှာ ရွံ့ခဲရှိမှ မြေအိုး ဆိုတာ လုပ်လို့ရမယ်။ ကိုယ့်ဒေသက ရွံ့ကောင်းမရှိပဲ မြေအိုးလုပ်ဖို့က သူများဆီက ဝယ်ယူ။ ဒါမှမဟုတ် အလိုက်သင့် ယူသုံး.. ဒါပဲရှိတယ်။
စာပေဆိုတာမျိုးလဲ့အဲ့လိုပဲ
ရှေးပြေးအက္ခရာမျိုးကို အရင်အသုံးမပြုခဲ့ မရှိပဲ.. (ကခဂဃင) စာပေမျိုးဟာ ငါတို့စာပေပါဟု အော်နေတာက မိုးပေါ်က ကျလာမှပဲ ရမယ်။ စာပေဆိုတာ ချိတ်ဆက်မှုနဲ့ စီးဆင်းမှုရှိတယ်။ 

ဒီလို အတွေးမျိုးက ကျောင်းစာထဲက မြန်မာစာပေအက္ခရာသမိုင်းဖတ်လို့တော့ ရလိမ့်မယ်မဟုတ်။ စာပေ သဘောကို သိနိုင်မယ်မဟုတ်။


~~~~~~~
Zaw Zaw (ရက္ခပူရတိုင်း)

Comments

Popular posts from this blog

ရခိုင္မင္းသား ဒြန္မာတင္ေနာက္ အႏွစ္ ၂ဝဝ အတြင္း ဥေရာပမွာ စစ္ပညာသင္ခဲ့သူ ဘယ္သူလဲ

ရမၼာ၀တီ ရခိုင္မိသားစု ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ ေခၚေ၀ၚ ၾကပံု ႏွင့္ အမည္ေပးပံု စနစ္

ဧရာဝတီ မိခင်မြစ်မသို့ စီးဝင်သွားသော မြန်မာများနှင့် ရခိုင့်လူဦးရေ (၂)