Featured
- Get link
- X
- Other Apps
ရွှေတိဂုံ စေတီတော်ကို ဘယ်သူတည်
ရွှေတိဂုံ စေတီကို ဘယ်သူတည်
®®® ®®®®
ရွှေတိဂုံ စေတီတော်ကို ဗမာတွေတည်တယ် ၊ တွံတေ ပေါက္ခရဝတီမြို့ဆိုပြီး လုပ်နေကြတယ် ၊ ဒီကြားထဲ သီတဂူဆရာတော်ကပါ ပါလာသေးတယ် ။
ကိုယ့်ဟာနဲ့ကို အတော်နေရာကျနေတာပဲ
ရှေးဟောင်းသုတေသန ဦးစီးဌာန ကထုတ်တဲ့
ရှေးဟောင်းမြန်မာကျောက်များ စာအုပ်မှာ ပါပြီးသားပါ ။
ကျောက်စာမှာ ရာမည ( မွန်)ဒေသ၌ တဖုဿ နှင့် ဘလ္လိက ဆိုတာ ပါနေပြီးသားပါ
အဓိကကျသော လိုရင်းကိုပဲ ယခုခေတ်စကားနဲ့ အညီ ဘာသာပြန်လိုက်တော့မယ်
စာမျက်နှာ( ၈၀ ) မွ
.. အနဝတတ် အိုင်
စာပိုဒ် ၂၅ မှာ ။ .....။ ရေကို မျက်နှာသစ်တော်မှု၍ ထို
. ရာဇာယတန ပင်ရင်း၌လျှင် နေတော်မှု၏..... ရာမညအရပ်၌ ပေါက္ခရဝတီဟုသော အသိဉ္စန အမည်ရှိသော ပြည်၌နေသော တဖုဿ ဘလ္လိက
၂၆ ။......။ အမည်ရှိသော ညီအစ်ကို ဖြစ်သော ကုန်သည် . နှစ်ယောက်သည် ။ အခြားသော ကုန်သည်တို့နှင့် တကွက် သင်္ဘောစီး၍ သမုဒ္ဒရာကိုကူး၍ ( ဥဍီဂါ )မည်သော ၊ ( ကတဟ ) မည်သော ချောင်း၏ အနားနှစ်ဖက်ကို မှီသော
၂၇ ။ ......။ ဥက္ကလပ တိုင်းသို့ ရောက်လည်ကုန်၏
. ထိုဥက္ကလပ တိုင်းမှ တဖန် မဇ္ဈိမဒေသဖြစ်သော မာဂဓတိုင်းသို့ သြားလို၍ -----------------။
စာမျက်နှာ ( ၈၃ )
....... .......ဘုရားသခင်
စာပိုဒ် ၁၈ ။......။ တရားဟောကြတော်မူပေ၏ ဘုရားသခင် တရားဟောကြတော်မူ၍ ဆုံးချင်း နှစ်ယောက်လုံး ဗုဒ္ဓံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ ၊ ဓမ္မံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ ဟူသော (စကား) နှစ်ခွန်ဖြင့် သရဏဂုံကိုယူကာ ဖြစ်ပြီး ၊ဘုရားသခင်ကို ရှိခိုး၍ အရှင်ဘုရား ကျွန်ုပ်တိုက ရာမညဒေသ၌ အသိဉ္စန အမည်ရှိသော ပြည်၌ နေသောသူတည် ၊ အကျွန်ုပ် - - -
၂၀ ။.....။ လည်၏ အကျွန်ုပ်တို့ ပြည်သို့ ပြန်လည်သော် ၊ ထိုအကျွန်ုပ်တို့အရပ်၌ နေသော ကျွန်ုပ်တို့သည် အရှင်ဘုရား၏ကိုယ်တော်စား ပူဇော်အပ်သော ပူဇ- - -
၂၁ ။.....။ ကိုလျှင် ပေးတော်မူပါစေသော ဟူ၍ တောင်းပန်ကုန်၏ ။ ဘုရားသခင်းလည် လက်ယာ တော်ဖြင့် ခေါင်းတော်ကို သပ်၍ ဆံတော် (၈)ရှစ်ချောင်းကို ရ၍ ထိုကုန်သည် နှစ်
၂၂ ။ .....။ ယောက်အား ပေးတော်မူပေ၏ ထိုကုန်သည် နှစ်ယောက်တို့လည်း မိမိခေါင်းထက်၌ ရွှေကြုတ်ဖြင့် ထိုဆံတော် (၈)ရှစ်ချောင်းကို ခံ၍ လုပ်ဆောင်အပ်သော မိမိတို့ ကိစ္စတို့
၂၃ ။.....။ ပြီးစေ ပြီးသော ပြန်လာ၍ ဥက္ကလပတိုင်းသို့ ရောက်သောအခါ သင်္ဘောစီး၍ သမုဒ္ဒရာကိုကူးလာ၍ အသိဉ္စန မည်သော မိမိတို့အရပ်သို့ ရောက်ပြန်လည်ကုန်၏
၂၄ ။..... ။ အရပ်သို့ ရောက်ပြန်လည်သောအခါ လူတကာ အပေါင်းတို့အား ကုသိုလ် ကောင်းမှူး ဖြစ်စေလိုသောကြောင်း မိမိသွားလည်ရာ ပူဇော်အပ်သောငှါ ဆံတော် နှစ်ချောင်းကို ထား၍ ၊ဆံတော်
၂၅။.....။( ၆) ခြောက်ချောင်းကို ရွှေကြုတ်၌ထည့်၍ အသိဉ္စန ၏ ရှေ့မျက်နှာ၌ ရှိသော
တမ္ဗဂုတ္တတောင်ထိပ်ထက်၌ ဌာပနာ၍ စေတီလည်းကောင်း......
~~~~~~~~~
အဓိကလိုရင်းက...
စာမျက်နှာ ၈၀
အထက်စာပိုဒ် ၂၅ မွာ == ရာမညအရပ်၌ ပေါက္ခရဝတီဟုသော အသိဉ္စန အမည်ရှိသော ပြည်၌နေသော တဖုဿ ဘလ္လိက
စာမျက်နှာ ၈၃
အောက်စာပိုဒ် ၁၈ မွာ== အရှင်ဘုရား ကျွန်ုပ်တိုက ရာမညဒေသ၌ အသိဉ္စန အမည်ရှိသော ပြည်၌ နေသောသူတည် ၊ အကျွန်ုပ်တို့
~~~~~~~~~~~
ကိုယ်တိုင် ဆက်ဖတ်ကြတော့
ဒီလောက်ကျောက်စာ ရှိနေရင်းနဲ့ ဘာကြောင်းများ ပိုင်ရှင်ခံချင်နေရတာလဲ့ ။ လက်ရှိအက္ခရာနဲ့ ကျောက်စာကို မဖတ်တတ်လို့ပဲနေမယ် ထင်တယ် ။
သမိုင်းဆိုတာ ရှေးရှေးကရေးထိုးခဲ့သော ကျောက်စာအထောက်အထားက ခိုင်မာသော သက်သေပြုကြတာပဲ
ဒါကို စိတ်ကူးယဉ်ပြီး လိပ်ဥတူး ၊ လေထဲ အိမ်ဆောက်ပြီး လူတကားကို ပြောနေတာက အတော်ရှက်ဖွယ်ပါပဲ ၊ အမှန်တကယ် အထောက်အထားပေါ်လာတဲ့ တစ်နေ့
အမှန်ကို သိရင်းနဲ့ အတင်း
မဟုတ်မမှန်ပြောနေသော လူတို့သည်
သူတို့၏ အမူအကျင့် စာရိတ္တ ဝါဒ တွေဘယ်လိုရှိသလဲ့ ဆိုတာ လူတကာကို ခ်ျပလိုက္တာ အတူတူပါပဲ ။
မွန် အရာကိုလည်း ဗမာလုပ်ချင် ၊ ရခိုင်အရာကိုလည်း ဗမာလုပ်ချင် ၊ ပျူ အရာကိုလည်း ဗမာလုပ်ချင် ၊ ထားဝယ် အရာကိုလည်း ဗမာလုပ်ချင် ။
တရားလွန်ပါတယ်
သမိုင်းကိုလိမ်လည်ရေး
သား၍မရသကဲ့သို့ သမိုင်းကို ကြံဖန်ရေးသား သူများကိုလည်း သမိုင်းတရားခံ အဖြစ် စွပ်စွဲကြရမည်သာဖြစ်ပေသည်၊၊
လိုချင်သလို ဆွဲယူရေးသားပြီး။ မလိုအပ်သည့်အခါအဖြစ်မှန်များကို ပယ်လွှဲဲဖျောက်ဖျက်
မျက်ကွယ်ပြုခြင်း၊အဆက်အစပ်မရှိဘဲ အကြောင်းအရာတစ်ခုမှတစ်ခုသ့ို ခုန်ကျော်ရေးသားခြင်းများသည်ကား အတ္တစွဲသမားများ၏ လုပ်ကြံဖန်တီးမှုသာဖြစ်သည်။ ယင်းကို သမိုင်းဟုပြောရ လောက်အောင်အဆင့်မရှိသော၊ အခြေအမြစ်မရှိသော၊
အဓိပ္ပါယ်မဲ့လုပ်ရပ်ဟု မုချယုံကြည် ကြရမည်ဖြစ်သည်။
လူသတ္တဝါနှင့်တိရစ္ဆာန် အမျိုးမျိုးတို့ကား တိကျသောအမည်ရင်းတစ်ခုစီ အသီးသီး ရှိကြစမြဲ ဖြစ်သည်။
နှစ်ပေါင်းများစွာကြီးမြင့် ကြာရှည်လာပြီးမှ ငါ့အမည်ကား A မဟုတ်ပါ ၊ B သာလျှင်ဖြစ်သည်ဟု
အများပြည်သူထံကြွေးကြော်တောင်းဆို ငိုကြွေးနေရပါလျှင်
ထိုအမည်နာမ မစစ် မြစ်သူ၏ အကြောင်းဇစ်မြစ်ကို ကြားသူတိုင်းက၀ိုင်းဟား ရယ်မောကြမည်သာဖြစ်သည်၊ ကြားသူတိုင်းကလည်း မင်းမိဘကိုတွေ့အောင်ရှာပြီး သွားမေးလိုက်ပါလားဟုသာ အဖြေပေးကြရလိမ့်မည်။
Zaw Win ( ဓညဝတီတိုင်း )
မှတ်ချက်။...
ဒီနေရာမှာ စဉ်းစားစရာတစ်ခုပဲရှိတယ်.. အဲ့ ဗုဒ္ဓခေတ်အချိန် လက်ရှိ မွန် လူမျိုးဆိုတာ ရှိနေပြီလား ဆိုတာပဲ။ စာမွ ပါတာလဲ့ ရာမည လို့ပဲ ပါတယ် ။
ဗမာ ဆိုတာ ပြောမနေနဲ့တော့ လူတောင် မဖြစ်သေးဘူး။ အေနာရထာ တောင် AD 1044 မှ စတာ။
Comments
Post a Comment
စာဖတ်လို့မရရင် ပြောပါ။ Zawgyi လား၊ Unicode လား။