Featured
- Get link
- X
- Other Apps
သံတြဲ သမိုင္း
***ဒဏၭာရီဆန္ေသာ သံတြဲ(ဒြါရာဝတီ)ျမိဳ႕
သမိုင္းေၾကာင္း***
သံတြဲျမိဳ႕(ဒြါရာဝတီ)သမိုင္းေၾကာင္း
**********************
ကမာၻမွာ ေရွးအက်ဆံုးျမိဳ႕ သက္တန္းအရွည္
္ႀကာဆံုးျမိဳ႕သံုးျမိဳ႕သာ ရွိသည္။
ထိုျမိဳ႕တို႔သည္ကား ဆီးရီးယားနိုင္ငံတြင္ " ဒမတ္စကတ္ျမိဳ႕ "
အိႏၵိယ နိုင္ငံတြင္ " ဗာရာဏသီျမိဳ႕ " နွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္က
" ဒြါရာဝတီျမိဳ႕(ခ) သံတြဲျမိဳ႕"တို႔ ျဖစ္ႀကသည္။
***ရခိုင္တို႔၏ ဒြါရာဝတီ***
အာရကၡေဒသ်ွ ( သို႔မဟုတ္) ရကၡပူရ (သို႔မဟုတ္) မဟိ ံသကမ႑လ (သို႔မဟုတ္ )ရကၡဂၤ၌ရွိေသာ ရခိုင္တို႔၏ ဒြါရာဝတီသည္ ကုသမင္း သကၠရာဇ္ -၄၀၀၀ မတိုင္မီ ဘီစီ - ၆၀၀၀ ခန္႔ကာလကပဲ ဒြါရာဝတီဟူေသာ အမည္နာမျဖင့္ယင္းေနရာ၌ ယေန႔ထက္တိုင္တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ရခိုင္ျပည္၌ ဒြါရာဝတီ ဟူေသာ အမည္နာမသည္ မည္သည္အခါမွ တိမ္ေကာသြာျခင္း မရွိသလို ျမိဳ႕ကိုလဲ ဖ်က္ဆီးခံရျခင္းမရွိခဲ႔ပါ။ေခတ္အဆက္ဆက္ ဒြါရာဝတီ အမည္နာမျဖင့္ တည္တံ႔လ်ွက္ပင္ ရွိပါသည္။ရခိုင္လူမိိ်ဳးတို႔ ျဖတ္သန္းလာခဲ႔ႀကေသာ ေခတ္ကာလ သမိုင္ေႀကာင္းသည္ အလြန္ရွည္လ်ွား ႀကာျမင့္ခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ေရွးအက်ဆံုးျမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ရခိုင္တို႔၏ ဒြါရာဝတီျမိဳ႕ ( သံတြဲျမိဳ႕)နွင့္
ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔၏ ျဖတ္သန္းလာခဲ႔ေသာ ေခတ္ကာလကို စစ္တမ္းထုပ္ျပမွသာလ်ွင္ ပိုျပီး ျပည္စံုလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
၁။ ဒြါရာဝတီေခတ္(ရခိုင္ေခတ္ဦး ) = ဘီစီ - ၆၀၀၀
၂။ ေရွ႕ဦးေဝသာလီေခတ္ ဘီစီ= ၅၃၁၅ မွ ၃၃၂၅ အထိ
ဓညဝတီေခတ္
၃။ ပထမ ဓညဝတီ ဘီစီ= ၃၃၂၅ မွ ၁၅၀၇အထိ
ဒုတိယ ဓညဝတီ ဘီစီ= ၁၅၀၇ မွ ၅၈၀ အထိ။
တတိယ ဓညဝတီ ဘီစီ ၅၈၀ မွ ၃၂၇ အထိ။
၄။ ေဝသာလီ ေက်ာက္ေလွကားေခတ္ ေအဒီ =၃၂၇ မွ ၈၁၈ အထိ။
၅။ေလးျမိဳ႕ေခတ္ ေအဒီ =၈၁၈ မွ ၁၄၃၀ အထိ။
ေျမာက္ဦးေခတ္
၆။ ပထမေျမာက္ဦး ေအဒီ= ၁၄၃၀ မွ ၁၅၂၁ အထိ
ိဒုတိယေျမာက္ဦး ေအဒီ = ၁၅၂၁ မွ ၁၆၃၈ အထိ။ တတိယေျမာက္ဦး ေအဒီ = ၁၆၃၈ မွ ၁၇၈၄ အထိ။
၇။ ဗမာ ျမိဳ႕ဝန္မ်ားေခတ္ ေအဒီ=၁၇၃၄ မွ ၁၈၂၄ အထိ
၈။ ျဗိတိသ်ွေခတ္ ပထမအႀကိမ္ ေအဒီ= ၁၈၂၄ မွ ၁၉၄၁ အထိ။
၉။ ဂ်ပန္ေခတ္ ေအဒီ = ၁၉၄၁ မွ ၁၉၄၅ အထိ
၁၀။ ျဗိတိသ်ွေခတ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေအဒီ = ၁၉၄၅ မွ ၁၉၄၈ အထိ
၁၁ ။ ဖ ဆ ပ လ ေခတ္ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေအဒီ = ၁၉၄၈ မွ ၁၉၆၂ အထိ
၁၂။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္ ေအဒီ = ၁၉၆၂ မွ ၁၉၇၄ အထိ
၁၃ ။ မ ဆ လ ေခတ္ ေအဒီ ၁၉၇၄ မွ ၁၉၈၈ အထိ ။
၁၄ ။ နဝတေခတ္ ေအဒီ =၁၉၈၈ မွ ၁၉၉၇ အထိ ။
၁၅ ။ န အ ဖ ေခတ္ ေအဒီ = ၁၉၉၇ မွ ၂၀၁၀အထိ။
၁၆ ။ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီေခတ္ ေအဒီ ၂၀၁၀ မွ စ၍
ယေန႔ထက္တိုင္ျဖစ္သည္။
ဒီေလာက္အထိ ရွည္လ်ွားလွသည့္ကာလမွာ ဒြါရာဝတီသံတြဲျမိဳ႕သည္ျဖတ္သန္းလာခဲ႔ျပီးျဖစ္ပါသည္။
ဒြါရာဝတီကို စတင္ တည္ေထာင္ေသာမင္းကို ဝါသုေဒဝ ဗလေဒဝ ဒသဘာသိတ ညီေနာင္ တစ္က်ိပ္ဟု စါေစါင္ တခ်ိဳ႕တြင္ ေတြ႔ေနရပါသည္။ ဒါက အမွားပါ ။အမွန္က ဒြါရာဝတီျမိဳ႕နွင့္ ထီနန္းကို ဘီစီ =၆၀၀၀ ခန္႔ကစတင္တည္ေထာင္ခဲ႔ေသာမင္းမွာ သီရိကုမၼာမင္း ( ေခၚ) ဥလာကမင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒသဘာတိတညီေနာင္တစ္က်ိပ္တို႔မွာသိရိကုမၼာမင္းကို ေအာင္နိုင္ခဲ႔ေသာ မင္းမ်ားသာျဖစ္ပါသည္ ။
ဘီစီ ၆၀၀၀ ခန္႔နွင့္ ကုသမင္း လက္ထက္ကေန ယခုအခ်ိန္ အထိဒြါရာဝတီ အမည္နာမနွင့္ ဒြါရာဝတီ သံတြဲျမိဳ႕ဟာ တည္ရွိေနဆဲပါ ။ ထိုအခ်ိန္ကာလသည္ ဗုဒၶျမတ္စြါဘုရားလဲ ပြင္ေတာ္မမူေသးပါ ။
ဒီထက ္ေရွးအက်နိုင္ဆံုးျမိဳ႕လဲ အဘယ္မွာ ရွိအံ႔နည္း ။
ကမၻာမွာ "ေရွးအက်ဆံုးျမိဳ႕ေဟ့" လို႔ တို႔ျမန္မာေတြ ဂုဏ္ယူဝင္ႀကြားနိုင္ရန္ ဒြါရာဝတီ သံတြဲျမိဳ႕ရဲ႕သမိုင္းကို ေဖၚျပေပးလိုက္ပါသည္။
ရခိုင္တို႔၏ ဒြါရာဝတီက်မ္း
ဒြါရာ၀တီသံတြဲၿမိဳ႕သည္ ရခိုင္ၿပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းတြင္တည္ရွိပါသည္။ သံတြဲၿမိဳ႕ကို ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ ဟုလည္းေခၚဆိုၾကပါသည္။ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕မွာသံတြဲၿမိဳ႕၏မူလအစအမည္ၿဖစ္ၿပီးယေန႕တိုင္ ေခၚတြင္ဆဲပင္ၿဖစ္ပါသည္။မေသာေသာျမိဳ႕
လည္းျဖစ္သည္။မေသေသာၿမိဳ႕ဟုဆိုၿခင္းမွာကႆမဘုရားရွင္လက္ထက္မွစတင္၍ ယခုထိတိုင္ေအာင္ပင္
(က)ဒြါရာ၀တီသံတြဲၿမိဳ႕ဟုတ္ေခၚတြင္လ်က္နာမည္
မေသၿခင္း။(ခ)တစ္ဖက္မွပင္လယ္၊တစ္ဖက္မွေတာင္တန္းမ်ားတည္ရွိလ်က္ပထ၀ီအေနအထားမေၿပာင္းလဲဘဲယခုတိုင္တည္ရွိေနၿခင္း။ ယင္းကဲ႕သို႕ ၿမိဳ႕ေတာ္အမည္ႏွင္႔ ပထ၀ီအေနအထားတို႕ မေၿပာင္းလဲဘဲတည္တံ႔ေနမႈတို႕ေၾကာင္႕ မေသေသာၿမိဳ႕ဟုမွတ္တမ္းျပဳၾကသည္႕အျပင္ သမိုင္းရာဇ၀င္တြင္‘ၿမိဳ႕ရွင္ပ်ံ’ၿဖစ္ေၾကာင္းျပဆိုထား
ၾကေလသည္။ သံတြဲဘုရင္မေစာယာဥ္မိ
(ေကာဇာ ၇၉၅-၈၂၀၊ ေျမာက္ဦးေခတ္) မွ
မင္းေစာေဒသ၊ ဘာတိကတို႕ ဒိပဇမၺဴ၊ လံုးလံုးခ်ဴ၍
ခြန္ယူသိမ္းျမန္း၊ ထီးနန္းတည္ရာမယ္တို႕ရြာလည္း၊ ဒြါရာ၀တီ သိဂႌေရာင္လွ်ံ၊ ၿမိဳ႕ရွင္ပ်ံ၀ယ္ ။
ဟုတ္ဖြဲ႕ဆိုထားခဲ႕ေလသည္။အင္းေစာက္ရာဇ၀င္တြင္ (၁၀)ေျမာက္အႏၱရကပ္ၿဖင္႔ေသာကႆပသာသနာေတာ္အတြင္းေကာရပၸတိုင္းတြင္ ေကာရပၸမင္း(၁၂)ဆက္စိုးစံခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေကာရပၸမင္း(၁၂)ဆက္ေျမာက္မင္းေစာလက္ထက္တြင္ နဂါးညီေနာင္ဖ်က္ဆီးသၿဖင္႕ ေကာရပၸတိုင္းပ်က္ရေလသည္။ ထိုင္(၁၂) ဆက္ေျမာက္မင္း ‘မင္းေစာ’ သည္အျခံအရံမ်ားႏွင္႔ တိမ္းေရွာင္လာခဲ႔ရာယခင္ဒြါရာ၀တီအမည္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းကိုပင္ ၿမိဳ႕ေတာ္တည္လိက္ ဒြါရာ၀တီျမိဳ႕ အမည္ၿဖင္႕ပင္လ်င္ စိုးစံအုပ္ခ်ဴပ္ခဲ႔ေလသည္။ ဘုရင္မင္းေစာ၏ သား၊ေၿမး၊ျမစ္၊ တိုင္ေအာင္ ဒြါရာ၀တီထီးနန္းကို မင္းဆက္ (၉)ဆက္တိုင္ အုပ္စိုးခဲ႕ေလ၏။ ယင္းမင္းေစာမွ (၈)ဆက္ေၿမာက္မင္းေစာသည္ ပန္းစားနတ္ဘီလူးမအားမိဖုရားေၿမွာက္မိသၿဖင္႔ သားေတာ္သံုးပါးႏွင္႔ သမီးေတာ္ တစ္ပါးဖြားၿမင္ခဲ႔ေလသည္။ သားေတာ္ႀကီးတစ္ပါးသာလူစစ္ၿဖစ္ၿပီးက်န္သားေတာ္ႏွစ္ပါးႏွင္႕သမီးေတာ္မွာဘီလူးမ်ားၿဖစ္ၾကကုန္
သည္။ ထို႔ေနာက္ ပန္းစားနတ္ဘီလူးမဟုသိရွိ၍ သားေတာ္ၾကီးမွတစ္ပါး၊ မိဖုရားႀကီးႏွင္႔ သားေတာ္ႏွစ္ပါးႏွင္႔ သမီးေတာ္(၁)ပါးတို႔ပိုနန္းေတာ္မွ ေရွာင္ခြာေစလ်က္ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ဘက္ကမ္းတြင္ ေတာင္ေျခကိုအမွီျပဴလ်က္ ေနထိုင္ရန္တစ္ဘက္ကမ္းေတာင္ေၿခတစ္ခုလံုး
အားအပိုင္းစားေပးေလသည္။ ၄င္းေတာင္မွာ ၀ါသုရေတာင္ေၾကာ(အံေတာ္ေတာင္ေၾကာအားလံုး)ကိုအပိုင္စားရေလသည္။သားေတာ္ႀကီးမွာအစြယ္သာပါ၍ လူၿဖစ္ကာအစြယ္ေခါေခါမင္းေစာဟုတ္တြင္ကာ
ဘခမည္းေတာ္မင္းေစာနတ္ရြာစံေသာ္ အစြယ္ေခါေခါမင္းေစာနန္းတက္ေလသည္။ အစြယ္ေခါေခါမင္းေစာသည္ မင္းေစာ (၉)ဆက္၏ ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ၿဖစ္ေလသည္။ အစြယ္ေခါေခါမင္းေစာလက္တက္တြင္ ပန္းစားဘီလူးၿဖစ္သူမယ္ေတာ္ႏွင္႔ ညီေတာ္ႏွစ္ပါး၊ ႏွစ္မေတာ္တို႔မွဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ေတာ္အားေစာင္႕
ေရွာက္ေပးၾကေလသည္။
ပန္းစားနတ္ဘီလူးတို႔၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ေၾကာင္႔ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ေတာ္သည္ရန္သူမ်ားတိုက္ခိုက္ရန္လာ
ေသာ္ေကာင္းကင္သို႔ပ်ံတက္၍သမုဒၵရာက်ြန္းငယ္တြင္ တည္ေၾကာင္းအဆိုရွိေလသည္။ သို့ၿဖစ္၍ ဘီလူးေစာင္႔ၿပည္ဟူ၍ တင္စားေရဖြဲ႕ၾကေလသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္မဇၨ်ိမတိုင္းမွဥပကံသအမ်ိဳးအႏြယ္ျဖစ္ေသာ၀ါသုေဒ၀၊ဗလေဒ၀မင္းညီေနာင္တစ္က်ိပ္တို႕
သည္ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ေတာ္ကိုတိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ရန္ေရာက္ရွိလာၾက၏။ထိုအခါၿမိဳ႕ေတာ္အားရွာေဖြ၍ မေတြ႕ေပ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ကိုေစာင္႔ေရွာက္ ကုန္ၾကေသာပန္းစားနတ္ဘီလူးမိသားစုတို႔၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္တို႔ေၾကာင္႔ေကာင္းကင္သို႕ပ်ံတက္၍ သမုဒၵရာက်ြန္း၀ယ္တည္ေလသည္။ မယ္ေတာ္ၾကီးႏွင္႕ ညီေတာ္(၂)ပါးတို႕မွာ ၿမိဳ႕ေတာ္၏တစ္ဘက္ကမ္း၀ါသုရေတာင္ေၾကာ(အံေတာ္ေတာင္ေၾကာ)တြင္ေန၍ညီမၿဖစ္သူပန္းစားဘီလူးမမွာ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ေနထိုင္သည္။ ရန္သူမ်ားတိုက္ခိုက္ရန္လာသည္ရွိေသာ္ ၿမိဳ႕ေစာင္႕နတ္ဘီလူးမမွာတစ္ဘက္ကမ္းမွ မယ္ေတာ္တို႕သိရွိေအာင္ အခ်က္ေပးေလသည္။ အခ်က္ေပးပံုမွာ ၿမိဳ႕ေတာ္အလယ္ရွိေရကန္သာတြင္ ေက်ာက္ၿမည္းရုပ္ရွိသည္။ ရန္သူလာေသာ္ ၿမိဳ႔ေစာင္႕ဘီလူးမမွာယင္းေက်ာက္ၿမည္းရုပ္၏ ေက်ာၿပင္အားပြတ္သတ္ေပး၏ ထိုအခါ ေက်ာက္ၿမည္းရုပ္သည္ က်ယ္ေလာင္စြာ ၿမည္ဟီးေလသည္။ ထိုအခါ တစ္ဘက္ကမ္းမွ ပန္းစားဘီလူးတို႕သိရွိၿပီး ၿမိဳ႕ေစာင္႔နတ္ဘီလူးႏွင္႔ တစ္ဘက္ကမ္းမွ နတ္ဘီလူးမိသားစုတို႕၏ တန္ခိုးေၾကာင္႔ ၿမိဳ႕အလံုးမွာေကာင္းကင္သို႕ ပ်ံတက္သြားေလေတာ႔သည္။
၀ါသုေဒ၀ ညီေနာင္တစ္က်ိတ္တို႔သည္ အၾကိမ္ၾကမ္ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ေသာ္လည္းေအာင္ၿမင္မႈမရရွိသၿဖင္႔ ကုန္သည္ေယာင္ေဆာင္လ်က္ ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္းသို႕ ၀င္ေရာက္ၾကေလသည္။ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕ေတာ္တြင္းဒိဗၺစကၡဳအဘိစ်ာန္ရရွိေသာကဏွာဒီပါယနရေသ႔ၾကီး၏ ထံပါးသို႔ ဆည္းကပ္ၾကေလသည္။
မင္းညီေနာင္တစ္က်ိပ္တို႕သည္ ရေသ႕ၾကီးထံမအၾကံဥာဏ္မ်ားရယူလ်က္ ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာ အစြတ္တို႕တြင္ သံတံတင္းေၿမတြင္ စိုက္တည္ၾကကုန္ေလသည္။ ထိုအခါ ၿမည္းရုပ္မွာက်ယ္ေလာင္စြာ ၿမည္ဟီးေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ေတာ္မွပ်ံတက္ၿခင္းငွာအားထုတ္ေသာ္လည္းတံခါးေလးဘက္ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာ အစြန္တို႕တြင္တည္ရွိၾကကုန္ေသာမင္းညီေနာင္တစ္က်ိပ္တို႕သည္ ေလးခုေသာသံေခ်ာင္းတို႕ၿဖင္႔ ကိုင္ကုန္လ်က္ သံေခ်ာင္းတို႕ဠ္ ဖြဲ႕အပ္ေသာသံကြင္းမ်ားကိုသံတံတင္းတို႕ဠ္ ခ်ိတ္ဆြဲၾကရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေကာင္းကင္သို႕ ပ်ံတက္ၿခင္းငွမစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ႕ေခ်.။ ထိုကဲ႕သို႕ တိုက္ခိုက္သိမ္းယူလ်က္ ဒြါရာ၀တီၿပည္တြင္ မင္းညီေနာက္တစ္က်ိပ္တို႕ စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ၾကေလသည္။ သံေခ်ာင္းမ်ားၿဖသ္႕ ခ်ိတ္တြဲၸ၍ တိုက္ခိုက္ သိ္မ္းယူရေသာေၾကာင္႔ ဒြါရာ၀တီၿမိဳ႕သည္ ‘သံတြဲ’ ဟူ ၍ အမည္နာမထိုးလ်က္ ဒြါရာ၀တီ သံတြဲၿမိဳ႕ ၿဖစ္လာခဲ႕ရေပသည္ ။ ညီေနာင္တစ္က်ိပ္တို႕ သည္ အမၾကီး အဥၥနာေဒ၀ီအား ဒါြရာ၀တီ သံတြဲၿမိဳ႕ကိုအပိုင္စားေစသည္။ မၾကာပီးညီေနာင္တစ္က်ိတ္တို႕သည္ သူေတာ္စင္ရဟန္းတစ္ပါးကို ၿပစ္မွားမိ၍ ပ်က္စီးၿခင္းသို႕ ေရာက္ၾကေလရာ ဒြါရာ၀တီ သံတြဲၿမိဳ႕လည္းဆိပ္သံုဥ္းသြားခဲ႕ရေလသည္။
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဘီစီ(၆)ရာစုတြင္ သံတြဲၿမစ္အတိုင္းေလ်ာက္၀င္ေလလ်ွင္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ဘင္ႏွစ္ဂါတ္ခန္႕ အကြာကုန္းၿမင္႕တစ္ခုၿဖစ္ေသာဗာသုတေတာင္ေတာ္ဠ္ ရပ္ေတာ္မူရာယင္းေတာ္ေတာ္ကိုတန္႕ေတာ္မူေတာင္ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ယခုအခါဒန္႔ေဒးေတာင္
(တန္႕ေတးေတာင္) ဟုတ္ေခၚၾကသည္။ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုဗာသုတေတာင္(ေခၚ) တန္းေတာ္မူေတာင္ထိပ္မွ အေနာက္အရပ္သို႕ ၿပံဳးေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဗ်ာဒိတ္စကားမိန္းၾကားေတာ္မူခဲ႕ေလသည္.။ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူခဲ႕ေသာေစတီ
ေတာ္မွာ အံေတာ္ေစတီ၊ နံေတာ္ေစတီ၊ ဆံေတာင္ေစတီတို႔ၿဖစ္ၾကပါသည္။ ရခိုင္ဘုရင္ အဆက္ဆက္၎ေစတီေတာ္မ်ားကိုေခတ္အဆက္
ျပဳၿပင္ထိန္းလာခဲ႕ၾကသည္မွာယေန႔တိုင္တည္ရွိဆဲၿဖစ္ပါသည္။
ထို႕ေနာက္ ဒြါရာ၀တီသံတြဲၿမိဳ႕သည္ ရခိုင္သမိုင္းတြင္ လြန္စြာအေရးၾကီးေသာနယ္ပယ္တစ္ခူၿဖစ္လာေတာ႕သည္။ သို႕ၿဖစ္၍ မင္းေဆြမင္းမ်ိဳး၊ ယံုၾကည္ရေသာအမတ္တို႕သာခန္႕အပ္ထားသည္။ထို႕အၿပင္ ေၿမာက္ဦး (၁၄၃၁-၁၇၈၄ )ရခိုင္ ဧကရာဇ္ႏိုင္ငံတြင္ သံတြဲသည္ အေရွ႕ဘုရင္ခံ၏ ထီးနန္းစိုက္ရာၿမိဳ႕ၿဖစ္ခဲ႔သည္။ ထို႕အၿပင္ သံတြဲ၏ ေရတပ္အင္အားသည္ ရခိုင္ၿပည္တြင္ ဒုတိယအင္အားအေကာင္းဆံုးၿဖစ္ခဲ႕သည္။
ကိုလိုနီေခတ္တြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရက သံတြဲၿမိဳ႕ကို Sandoway ဟုလည္းေခၚတြင္ခဲ႔သည္။ ၿပည္ထဲေရးႏွင္႔သာသနာေရး ၀န္ၾကီးဌာန မွ ၉-၁၁-၁၉၇၂ ရက္စြဲပါ စာအမွတ္ ၁၀၃/၃၂ ၊ စိတ္ ၁ ၿဖင္႔ ထုတ္ၿပန္သည္႕ အမိန္႕ေၾကာ္ၿငာစာၿဖင္႔ သံတြဲၿမိဳ႕ဟု သမုတ္ခဲ႔သည္...............း။"အာကာပ်ံဝဲ ၿမိဳ႕သံတြဲ သမိုင္း"
❦ ❦ ❦ ❦ ❦ ❦ ❦ ❦
ရခိုင္သမိုင္းကို 'အာကာပ်ံဝဲ ၿမိဳ႕သံတြဲက'
ေကာ႑ံုကရိတ္တိုင္းက စခ့ဲပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေကာ႑ံုကရိတ္ရာဇဝင္မွာ အလြန္ ေ႐ွးက်ေသာေၾကာင့္ ဒ႑ာရီပံုျပင္ အဆင့္ကေတာင္မွ ေလ်ာက်သြားခ့ဲပါၿပီ။ သမိုင္း႐ုပ္ႂကြင္းအားျဖင့္ သက္ေသ ျပစရာဆိုလို႔ အင္းေပါက္ဝ တခုသာ ရိွပါေတာ့သည္။ အာကာပ်ံဝဲၿမိဳ႕သံတြဲအေၾကာင္းကေတာ့ ဘုရားေဟာ ၅၅၀နိပါတ္၊ ဝိမာနဝတၳဳမ်ားမွာ ပါဝင္ေနလို႔ နည္းနည္း က်န္ေနေသး၏။
ေလလာခ်င္သူမ်ား ရိွရင္ ဆားျမည္းႏိုင္ေအာင္ ဦးလွခင္ရဲ႕ ၅၅၀ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ pdfမွ ss႐ိုက္လို႔ ေဖၚျပလိုက္၏။ စာမ်က္ႏွာ အျပည့္အစံု မပါတာကိုေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေပးေစခ်င္ပါသည္။
အက်ယ္ေလ့လာလိုသူမ်ား...
၁။ ၅၅၀နိပါတ္၊ ဇာ၊ ဌ၊၇
၂။ ဝိမာနဝတၳဳ၊ဌ၊
၃။ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္၊ သမႏၱစကၡဳ၊
၄။ တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး၏ အေမးအေျဖ။
၅။ အာရပ္ပံုျပင္မ်ား ႏွင့္
၇။ ရခိုင့္သမိုင္း၊
၈။ သံတြဲ သမိုင္း မ်ားမွာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"အာကာပ်ံဝဲ ၿမိဳ႕သံတြဲ သမိုင္း"
❦ ❦ ❦ ❦ ❦ ❦ ❦ ❦
ရခိုင္သမိုင္းကို 'အာကာပ်ံဝဲ ၿမိဳ႕သံတြဲက' အစျပဳခ့ဲၾကပါသည္။
အမွန္ေတာ့ ရခိုင့္သမိုင္းသည္ အာကာပ်ံဝဲ ၿမိဳ႕သံတြဲ ထက္ ေစာခ့ဲသည္။
ေကာ႑ံုကရိတ္တိုင္းက စခ့ဲပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေကာ႑ံုကရိတ္ရာဇဝင္မွာ အလြန္ ေ႐ွးက်ေသာေၾကာင့္ ဒ႑ာရီပံုျပင္ အဆင့္ကေတာင္မွ ေလ်ာက်သြားခ့ဲပါၿပီ။
သမိုင္း႐ုပ္ႂကြင္းအားျဖင့္ သက္ေသ ျပစရာဆိုလို႔ အင္းေပါက္ဝ တခုသာ ရိွပါေတာ့သည္။
အာကာပ်ံဝဲ ၿမိဳ႕သံတြဲအေၾကာင္းကေတာ့ ဘုရားေဟာ ၅၅၀နိပါတ္၊ ဝိမာနဝတၳဳမ်ားမွာ ပါဝင္ေနလို႔ နည္းနည္း က်န္ေနေသး၏။
ေလလာခ်င္သူမ်ား ရိွရင္ ဆားျမည္းႏိုင္ေအာင္ ဦးလွခင္ရဲ႕ ၅၅၀ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ pdfမွ ss႐ိုက္လို႔ ေဖၚျပလိုက္၏။ စာမ်က္ႏွာ အျပည့္အစံု မပါတာကိုေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေပးေစခ်င္ပါသည္။
အက်ယ္ေလ့လာလိုသူမ်ား...
၁။ ၅၅၀နိပါတ္၊ ဇာ၊ ဌ၊၇
၂။ ဝိမာနဝတၳဳ၊ဌ၊
၃။ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္၊ သမႏၱစကၡဳ၊
၄။ တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး၏ အေမးအေျဖ။
၅။ အာရပ္ပံုျပင္မ်ား ႏွင့္
၇။ ရခိုင့္သမိုင္း၊
၈။ သံတြဲ သမိုင္း မ်ားမွာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။
Comments
Post a Comment
စာဖတ်လို့မရရင် ပြောပါ။ Zawgyi လား၊ Unicode လား။