ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာမ်ားရရိွျခင္း ရခိုင္မ်ား နာစရာ မဟုတ္

ရခိုင္မ်ား  နာစရာ မဟုတ္
======================
ရခိုင္ျပည္တြင္ ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာမ်ားရရိွျခင္းကို ဗမာအပါအဝင္ အျခားေသာလူမ်ိဳး သမိုင္းေလ့လာသူ ႏွင့္ သမိုင္းဆရာမ်ားက ရခိုင္သည္ ေရွးတုန္းက ဟိႏၵဴျဗဟၼဏ အယူဝါဒ ၊ မဟာယနဟုစြပ္စြဲ ေျပာဆိုေနျခင္းတို႔ကို ရခိုင္ေတြ (နာစရာ) မဟုတ္ေခ်။
ယင္းအရာမ်ားသည္ပင္ ရခိုင္​သည္ ေ႐ွးက်ျခင္း၊
ျမင့္ျမတ္ျခင္း တို႔ကို ေဖာ္ျပေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။

ယင္းအရာမ်ားသည္ပင္ ရခိုင္လူမ်ိဳးသည္ အိႏၵိယတိုက္ မဂဓတိုင္းနွင့္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း
ေဂါတမဘုရား မပြင့္ခင္ကတည္းက ရခိုင္လူမ်ိဳးသည္ ေ႐ွးႏွစ္မ်ားစြာကပင္ ယခုေရာက္ဆဲႏွစ္န႔ဲတြက္မည္ဆိုလွ်င္ လြန္ခ့ဲေသာႏွစ္ေပါင္း
ႏွစ္ေထာင္ငါးရာေက်ာ္မတိုင္မီ BC ေခတ္ကာလ ကတည္းက ရခိုင္ဟုေသာလူမ်ိဳးသည္ ရိွေနခ့ဲေၾကာင္း ဤဟိႏၵဴျဗဟၼဏ အယူဝါဒ အေထာက္ထားမ်ားက သက္ေသျပေနျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။

အဘယ္ေၾကာင္းဆိုေသာ အိႏၵိယတိုက္ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးအႏြယ္ ဗုဒၶဘုရား မပြင့္ခင္တည္က ဇာတ္ျမင့္ ဇာတ္နိမ့္ ခြဲျခားသတ္မွတ္၍ ရိွေနၾကသည္ ။
ေရွးက. .အိႏၵိယ မွာ ဇာတ္ေလးမ်ိဳးခြဲ ထားရာမွာ.
ခတၲိယ (ဗုဒၶဘုရား အႏြယ္) မင္းမ်ိဳးေတြ ကို..ျဗဟၼဏ ပုဏၰား ေတြက
ေဝဒ က်မ္းဂန္ေတြနဲ  ့ အၾကံေပး. ပညာသင္ ေပးခဲ့တယ္။
အိႏိၵယဇာတ္မ်ိဳးေလးပါးထဲမွာ ျဗဟၼဏက အျမင့္ဆံုး အျမတ္​​ဆံုး ဟုသတ္မွၾကသည္ ၊ ျဗဟၼဏမ်ိဳး ကိုသတ္လွ်င္ အျပစ္က အၾက္ီးဆံုးဟု သတ္မွတ္ၾကသည္

အ႐ွင္သာရိပုတၱရာဟာ ျဗဟၼဏမ်ိဳးျဖစ္တယ္ ။

* ျဗဟၼဏပုဏၰား*

ဟိမဝႏၲာေတာင္ေပၚမွာ. တရားအားထုတ္ျပီး
စ်ာန္ အဘိညာဥ္ တန္ခိုးရထားတဲ့
ျဗဟၼဏ ေတာထြက္ ရေသ့ ရွစ္ဦးဟာ. .သူတို  ့ရဲ  ့ဒိဗၺစကၡဴ
တန္ခိုး နဲ  ့. .  ၾကယ္ ၿဂိဳဟ္ ေတြ. . လူေတြရဲ  ့အဂၤ ါရပ္ေတြ
;လူေတြရဲ  ့ အနာဂတ္ ကံၾကမၼာကို
ၾကည့္ျပီး ဘယ္လူဟာ ဘယ္အေျခအေန မ်ိဳးပါရင္
ဘာျဖစ္မယ္. . ဘာျဖစ္နိူင္မယ္ ဆိုတဲ့. .
ေဝဒက်မ္းဂန္ေတြကို ေရးသားျပဳစုခ့ဲၾကသည္
ေဗဒင္ ဆိုတဲ့ ေဝဒက်မ္းဂန္ေတြဟာ
ျဗဟၼဏ မ်ိဳးရိုး ရဲ  ့ပညာရပ္ ျဖစ္တယ္။

ယင္းနည္းတူ ရခိုင္တို႔သည္လည့္ ဒီလို အမတ္ပညာရိွမ်ား အတိတ္ နိတ္မိၾကည့္တတ္ျခင္း  စစ္မထြတ္မည္အတိတ္ နိတ္မိ ေကာက္၍ ဘုရင္ကို ေလွ်ာက္တင္ၾကရသည္ ၊ အမတ္ပညာရိွ ေလွ်ာက္ထံုးမ်ားစြာ ရိွသည္ ဥပမာျပရလွ်င္ ဗ်ိဳင္းနား၍ ေခါင္းမိုး ပ်က္သည္ကိုျမင္၍ ဘုရင္အား အမတ္ပညာရိွမ်ား ေလွ်က္တင္တာေတြ  ရိွခ့ဲၾကတယ္။ ဤပညာတို႔သည္ ​ေဗဒင္​ဆိုတ့ဲ ေဒဝက်မ္းဂန္ေတြထဲက ျဗဟၼဏမ်ိဳးႏြယ္ ေတြရ႕ဲ ပညာရပ္ပင္ျဖစ္သည္ ။

ယင္းေၾကာင္းပင္ ရခိုင္သည္ ေ႐ွးက်ျခင္း ျမင့္ျမတ္ျခင္း ပညာရွိမ်ား ပြားျခင္း စသည္မ်ားက သက္ေသျပေနသည္။ ပုေရာဟိတ္႐ွစ္တိုင္း ၊ ပုဏၰားစၾကာဝေတး၊ေဗဒင္တတ္၊ေဆးသမား၊ ေယာက်ၤား မိန္​းမ၇၇၀၀ ၊ ရဟန္​း ႐ွင္လူ စသည့္ ပညာရိွမ်ား
၎ပညာရိွမ်ားႏွင့္တိုင္ျပည္၏ စစ္အဂၤါရပ္မ်ားအား သကၠရာဇ္​ ၁၁၄၉ တ​ေပါင္​းလတြင္ အမရပူရမင္း သိမ္းသြားလည္သည္ ။ (ရခိုင္ရာဇဝင္သစ္က်မ္း)

သွ်စ္ေသာင္းပုထိုးေတာ္ထဲ၍ ေတြ႔ရေသာ ဘီစီ ၃ရာစုျဖစ္ေသာ
အေသာကေခတ္ ေမာရိယအႏုပညာေက်ာက္ခ်ပ္တစ္ခုေတြ႔ရသည္

ဤေက်ာက္ခ်ပ္႐ွိပံုေတြကို Dr.Forchammar က ျဗဟၼဏဝါဒကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ခ႐ုသင္းမွ ဗုဒၶကိုယ္စားၾကာပန္းပံု ထြင္းထုလာၿပီး ဗုဒၶတရားေတာ္ကိုယ္စား ဓမၼစၾကၤာအဝိုင္းထြင္းထုထားသည့္ ေ႐ွးက်ေသာ ေျခေတာ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း ေမာရိယအႏုပညာလက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း ေမာရိယအႏုပညာေခတ္သည္ ဘီစီ ၃ ရာစုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရခိုင္႐ွိေျခေတာ္ရာသည္ ဘီစီ ၃ ရာစုဟုသတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္၊

ဘုရားမပြင့္ခင္ ဘယ္သူမွ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေခ် ။
ဘုရားပြင့္ၿပီးမွသာ ဗုဒၶဘာသာတစ္ျဖည္းျဖည္း ျဖစ္တည္လာျခင္းျဖစ္သည္ ။ ရခိုင္တြင္ လူတိုင္းသိတ့ဲအတိုင္း စႏၵသူရိယမင္းန႔ဲေခတ္ၿပိဳင္ ဗုဒၶဘုရားသည္ ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီလာေၾကာင္း  ေက်ာက္စာအခိုင္အမာ ရိွေနသည္။
ဤသည္မွစ၍ ရခိုင္သည္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားျဖစ္ျပီး ေခၚတိုင္း ဘုရားထူးေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္လာသည္ ၊
ျမင့္ျမတ္ေသာ
သာဂီဝင္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင္းလည့္ ဗုဒၶဝင္လကၤာမွဤသို႔ဆိုထားသည္>>
ကြၽန္းတြင္ဇမၺဴ  ၊ လူတြင္ရကၡိဳင္ ၊ ၾကဳိင္ဘိသတင္း ၊
ကင္းဘိအျပစ္ ၊ ခ်စ္သည့္အမ်ိဳး ၊ ၾကဳိးသည့္လုံလ ၊
ျမတ္စာဂႏွင့္ ၊ နစ္ဝနတ္လူ ၊ ခ်စ္ၾကည္ျဖဴသည္ ၊ နိမၺဴဆုေတာင္းျပည့္အံ့တည္း..။

(ဗုဒၶဝင္ လကၤာ)

ဤသို႔ေသာ ရခိုင္ျပည္မွ ရရိွေသာ အိႏၵိယ မဂဓတိုင္းမွ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏအယူဝါဒဆိုင္ရာမ်ား ၊ အေသာကေခတ္ ေမာရိယအႏုပညာေက်ာက္ခ်ပ္ ၊ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္ တိုင္းဓညဝတီသို႔ ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီလာေၾကာင္း ေတာင္ေပါက္ႀကီးေက်ာက္စာမ်ား စသည့္စသည့္မ်ားတို႔၏ သက္ေသမ်ားက ရခိုင္သည္  လြန္ခ့ဲေသာႏွစ္ေပါင္း
ႏွစ္ေထာင္ငါးရာေက်ာ္မတိုင္မီ BC ေခတ္ကာလ ကတည္းက ရခိုင္ဟုေသာလူမ်ိဳးသည္ ရိွေနခ့ဲေၾကာင္း သက္ေသျပေနျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။

~~~~~~~~~~
Zaw KoKo (မဟႎသကတိုင္း)

Comments

Popular posts from this blog

ရခိုင္မင္းသား ဒြန္မာတင္ေနာက္ အႏွစ္ ၂ဝဝ အတြင္း ဥေရာပမွာ စစ္ပညာသင္ခဲ့သူ ဘယ္သူလဲ

ရမၼာ၀တီ ရခိုင္မိသားစု ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ ေခၚေ၀ၚ ၾကပံု ႏွင့္ အမည္ေပးပံု စနစ္

ဧရာဝတီ မိခင်မြစ်မသို့ စီးဝင်သွားသော မြန်မာများနှင့် ရခိုင့်လူဦးရေ (၂)