Featured
- Get link
- X
- Other Apps
ျမန္မာ ဇာတ္ သမိုင္းမွန္
ျမန္မာ ဇာတ္ သမိုင္းမွန္
--------------------------
ဗမာသမိုင္းဆရာမ်ားအမည္ခံ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ဘုန္းတင့္ေက်ာ္ ၊စ်ာန္သစ္ေအာင္ စသည့္ ဗမာသမိုင္းဆရာ အမည္ခံမ်ား ကိုယ္တိုင္ ေျပာေနေသာ ျမန္မာ ဆိုေသာ လူမ်ိဳးတ့ဲ၊ ျမန္မာကို ဗမာ မွတ္ၿပီး အကုန္လံုး ဆြဲယူေနတာကို
၊ဗမာဆရာမ်ား ေျပာေနေသာ(ဝန္ခံေနေသာ post ေတြပါပဲ ����������
ဗမာဆရာမ်ား ေျပာေနေသာ(ဝန္ခံေနေသာ post ေတြပါပဲ ����������
[{#ဗမာ ဆရာမ်ားေျပာေနေသာ post > အရပ္ေဒသ >����
#ဗမာ ဆရာမ်ားေျပာေနေသာ post > အရပ္ေဒသ >����
၁ စာပိုဒ္ > ျမန္မာအစု ဆိုတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးစု၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးလို႔ ဆိုလိုတာ တဲ့။
အဲဒီ ျမန္မာအစုထဲမွာ ရခိုုင္၊ ရမ္းၿဗဲ၊ ျမိတ္၊ ထားဝယ္၊ ေခ်ာင္းသား၊ အေနာက္သား၊ ေျမာက္သား၊ ဇဘိန္း၊ ေယာ၊ ဓႏု၊ ေတာင္းရိုး၊ အင္းသား စသျဖင့္ ပါဝင္ပါတယ္။ ရခိုုင္၊ ရမ္းၿဗဲ၊ ျမိတ္၊ ထားဝယ္၊ ေခ်ာင္းသား၊ အေနာက္သား၊ ေျမာက္သား ဇဘိန္း၊ ေယာ၊ ဓႏု၊ ေတာင္းရိုး၊ အင္းသား တို႔ဟာ လူမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ေနထိုင္ရာ ေဒသကို ေခၚတာျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီေဒသမွာ ေနထိုင္တဲ့ အသံဝဲျမန္မာစကား (ေဒသိယျမန္မာစကား) ေျပာသူေတြျဖစ္လုိ႔ သူတို႔ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳး ေတြပါ တဲ့။
ထိုမူရင္းစာတမ္းကို ဦးရည္စိန္ရဲ႕ လက္ေရြးစင္စာတမ္းမ်ား (ႏွာ-၃၃၁) မွာ ဖတ္ရႈႏိုင္တယ္။
������
$၁.စာပိုဒ္ အေျဖက မည့္သည့္အရပ္တိုကို ျမန္မာဟု ညႊန္းဆိုသနည္းဆိုေသာ္
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနာက္ဘက္ေဒသ၊ ေရွးအေခၚ ရကၡပူ
ရတိုင္း(ယခု ရခိုင္ျပည္)ရွိ မင္းႏွင့္ျပည္သူတို႔ကို
ရည္ညႊန္းေျပာဆိုပါသည္။ ထိုေဒသ ထိုေနရာသို႔ ယခင္
ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ျမန္မာတို႔အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့
သည္ကေတာ့ အမွန္။အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း
ပထမဆံုး ရခိုင္ရာဇ၀င္မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပထား
ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ရကၡပူရတိုင္းမင္းႏွင့္ ျပည္သူတို႔သည္
မိမိကိုယ္မိမိ “ျမန္မာ”ဟု ရည္ညႊန္းေခၚဆိုေၾကာင္းကို
သက္၊ ပ်ဴ၊ တလိုင္း၊ ဒိုင္းနက္ စသည့္လူမ်ိဳးအမည္မ်ား
ကြဲျပားစြာမွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
ရခိုင္သည္ ရခိုင္တို႔ေနထိုင္သည့္ အရပ္ေဒသကို ျမန္မာဟုေခၚဆိုၿပီး အ့ဲစာပိုဒ္မွာလ့ဲ ရမ္းၿဗဲသား အေနာက္သား၊ေခ်ာင္းသား၊ ဇဘိန္း ဆိုတာ ရဘိန္းကို ေျပာတာထင္တယ္ ၊ ဒါေတြက ရခိုင္ေတြပဲ ၊ ေတာင္႐ိုး ၊ ထားဝယ္ ၿမိတ္ ဆိုတာေတြလ့ဲ ရခိုင္နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးမကင္းဘူး ၊ အဆက္အစပ္ရိွတယ္ ။ ဗမာေတြ တစ္သက္တကိုယ္ မေနခ့ဲဖူးတ့ဲ ေနရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဘယ္မွာ ဗမာေတြ ေနတ့ဲ ေနရာကို ျမန္မာ ေခၚဆိုေၾကာင္း ဗမာသမိုင္းဆရာေတြကိုယ္တိုင္ ေ႐ွးက်မ္းမ်ားကိုင္ၿပီး ေျပာေနေသာ အေပၚ စာပုဒ္ ၁ post မွာ ျမန္မာဆိုတ့ဲ ေနရာေဒသမွာ ဗမာဆို လူမ်ိဳး မပါဝင္ပါလား ။
ဒါ ျမန္မာဆိုတာ အခု ဗမာလူမ်ိဳးမဟုတ္ေၾကာင္း သက္ေသ သာဓက တစ္ခုပဲ ။
#ဗမာဆရာမ်ားေျပာေနေသာ ျမန္မာအႏြယ္ဝင္ ����
၂။ ျမန္မာ အႏြယ္ သက္ႏွင့္ရခိုင္-ႏိႈင္းၿပိဳင္ေတာင္သူ-ျပဴ- ကမ္းယံ-ေယာ-ထားဝယ္ ေနွာကမ်ိဳးသတၱတ့ဲ ။
�� ၂ စာပိုဒ္ အေျဖက > ဗမာေတြဟာ ျမန္မာဆိုတာ လူမ်ိဳးတစ္ခု ထင္ေနတာကို ၊ က့ဲ ျမန္မာ့ ဇာတ္အႏြယ္ဝင္ သက္ႏွင့္ရခိုင္-ႏိႈင္းၿပိဳင္ေတာင္သူ-ျပဴ- ကမ္းယံ-ေယာ-ထားဝယ္ ေနွာကမ်ိဳးသတၱတ့ဲ ။ ဆိုတ့ဲ ေ႐ွးက်မ္းေဟာင္းႀကီး စာရင္းမွာေတာင္ မပါဝင္ပါလား ။ ျမန္မာ ဆိုတာ အ့ဲ မ်ိဳးသတၱ Group ႀကီးကို ျမန္မာဇာတ္အႏြယ္ ျမန္မာ ဟုေခၚတာ ၊ ၊ ဒါကို ျမန္မာဆိုတာ ဗမာ ၊ ဗမာကေန ရခိုင္ သက္ ျပဴ ကမ္းယံ စသည္ေတြ ခြဲသြားတာ ဆိုၿပီး အတင္းယူဆြဲၿပီး ေ႐ွးက်မ္းေဟာင္းႀကီး ေတြကိုေတာင္ ေျပာင္းခ်င္ေနတာပါလား ။ ဘယ္မွာလဲ ဗမာဟာ ျမန္မာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ မေန႔တစ္ေန႔က စာအုပ္ကို လာမျပနဲ႔ ၊ သမိုင္းဆိုတာ ဟိုး....ေ႐ွးေ႐ွးက အစတည္တာကို ဆိုလိုတယ္ ။
ဒါ ျမန္မာဟာ ဗမာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ျပေနတ့ဲ သက္ေသ သာဓက တစ္ခုပါပဲ ။
ဗမာဆိုေသာ အမည္လည္ အစမႈလ မဟုတ္ေသးပါဘူး ။
အဂၤလိပ္ေတြအုပ္ခ်ဳပ္ေနစဥ္
ႏိုင္ငံကို Burme ေခၚရာကေန ၊ ဗမာလူမ်ိဳးတစ္ခုအျဖစ္ လုပ္လာတယ္ ။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျပာင္းလိုက္ျပန္ေတာ့လ့ဲ ဗမာကိုေပ်ာက္ခ်င္ၿပီး ျမန္မာဆိုတာ ငါတို႔ပဲ လို႔လုပ္ခ်င္လာတယ္ ၊ က့ဲ ဒီလိုမ်ိဳး ဝါဒေတြကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိႏိူင္ပါတယ္ ။ လူမ်ိဳးအမည္ မရိွေသးပါဘူး ။ ပုဂံသား ဆိုရင္ေတာ့ ဟုတ္ဒုတ္ဒုတ္ပဲ ။
#ကိုယ့္ဟာကို ျမန္မာ မဟုတ္ေၾကာင္း ဝန္ခံထားမွန္းမသိပဲ ဗမာဆရာမ်ားေျပာေနေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျမန္မာ့စာေပ post ပါပဲ ����
၃.စာပိုဒ္> ဓညဝတီ အေရးေတာ္ပံု ပိုဒ္ေရ ၄၃၊ (ႏွာ ၅၃) မွာ ရံုး (ကုလား)ျပည္က ကုလားမင္းသားကို ရကၡပူရတိုင္းရဲ႕ ဘာသာစကား၊ စာေပအကၡရာ သင္ေပးတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို “ျမန္မာဘာသာ အကၡရာမ်ား” သင္ၾကား ေစသည္တဲ့။
ဒါဟာ ရကၡပူရတိုင္းသားေတြဟာ မိမိကိုယ္ကို ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ေနတာပါ။
၃.စာပိုဒ္ အေျဖက >
(ကုလား)ျပည္က ကုလားမင္းသားကို ရကၡပူရတိုင္းရဲ႕ ဘာသာစကား၊ စာေပအကၡရာ သင္ေပးတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို “ျမန္မာဘာသာ အကၡရာမ်ား” သင္ၾကား ေစသည့္ဟု ေျပာျပေနတာ အေျဖက ႐ွင္းေနပါတယ္ ၊ ရခိုင္စာေပ ရခိုင္လူမ်ိဳး တို႔ကိုပဲ ျမန္မာ့စာေပ အကၡရာ ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳး ဟု ေျပာေနတာပါပဲ ၊ ဒါကိုပင္ ျမန္မာဆိုတာ ဗမာပဲ လိုရာ ဆြဲယူၿပီး ေကာက္ေျပာေနေတာ့ အေျဖက ထြတ္မလာပဲ ရႈပ္ေနတာေပါ့ ၊ ကုလားမင္းသား ေျပာတ့ဲ ရကၡပူရတိုင္း ဘာသာစကား စာေပအကၡရာ
၊ ရခိုင္ေတြေနတ့ဲ အ့ဲေနရာ အ့ဲေဒသက စာေပကို အခုေျပာေနေသာ ျမန္မာ ဗမာ ဟု ေျပာရေလာက္ေအာင္လ့ဲ အ့ဲအခ်ိန္အခါ အ့ဲေနရာမွာ ဗမာဆိုတ့ဲ လူမ်ိဳး မရိွတာကိုက ခက္ေနတာပါပဲ �� ။ ဘယ္ဟာကို ေကာက္ၿပီး ျမန္မာ ဗမာ စာ လုပ္ေနပါသလ့ဲ ။ ျမန္မာဆိုတ့ဲ လူမ်ိဳးဟာ A ဟု ျဖစ္ေနပါလွ်က္နဲ႔ ျမန္မာ့ အကၡရာ စာေပ ဟာ B က လာသည္ဟု ျဖစ္ပါမလား ။ အေျဖက ႐ွင္း႐ွင္းေလးပါ...ျမန္မာ လူမ်ိဳးဟာ A ဟုျဖစ္ေနလွ်င္ ျမန္မာ့ ေခၚတ့ဲ အကၡရာကလ့ဲ A ကပဲလာတာေပါ့ ။ ျဗဟၼီပြား အကၡရာ ေတြကေန ေျပာင္းလ့ဲလာပံု အေထာက္ထားေတြ ရခိုင္မွာအမ်ားႀကီးပါ ၊ ျဗဟၼီပြား အကၡရာ ေက်ာက္စာေတြ မရိွပဲနဲ႔ ၊ မိုးေပၚကက်လာသလို စာအုပ္မွာ ေကာက္ေရးၿပီး မလုပ္ၾကနဲ႔။
ဒါဟာ ျမန္မာ ဆိုတာ ဗမာမဟုတ္ဘူးနဲ႔ ျမန္မာအကၡရာ ဆိုတာလ့ဲ ဗမာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာျပေနတ့ဲ သက္ေသ သာဓကပါပဲ ။
#ဗမာဆရာမ်ားေျပာေနေသာ ျဗဟၼာ > ျမန္မာ ����
၄၊စာပိုဒ္ > ျမန္မာဆိုတာ ျဗဟၼာကလာတယ္တ့ဲ ျဗဟၼာ>မရမၼာ>မရမာ>ျမမၼာ >ျမန္မာ တ့ဲ ။
၄.စာပိုဒ္ အေျဖက ရခိုင္ကို
စလြယ္တင္ ျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳး ဟု၍လည္ ေခၚသည့္ ၊ ဒါေၾကာင္းလ့ဲ ေ႐ွ႕ ရခိုင္သားေတြ စလြယ္တင္ၾကတယ္ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ ေတြ႔ႏိုင္ေသးတယ္ ၊ အေနာက္ျပည္ (ဘဂၤလားေဒ႐ွ္ ) အိႏၵိယ ႀတိပူရထိတြင္ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ စလြယ္တင္ ရခိုင္သားမ်ား ရခိုင္စကားေျပာ ရခိုင္႐ိုးရာနဲ႔ ရိွေနေသး ၊ (မရမာ )ဟု၍လည္း ေခၚသည္ ၊( ေမာဂ္ ) ဟု၍လည္ ေခၚသည္။ ဗမာဆရာမ်ားေျပာေနေသာ ျဗဟၼာ မရမာ ျမမၼာ ျမန္မာ ဆိုတာေတြ ပါပဲ ၊
အမွန္ေတာ့ ျဗဟၼဏ ကို ဗမာေတြက ျဗဟၼာ ျဗဟၼာ နဲ႔ လုပ္ေနၾကတာ ၊ဗမာသမိုင္းဆရာလုပ္ေနေသာလူေတြက ျဗဟၼဏ နဲ႔ ျဗဟၼာ နဲ႔ေတာင္ မကြဲခ်ာဘူး ။
( ေ႐ွ႕ေဟာင္းသုေတသန ႏိူင္ငံေတာ္အၾကံေပး ပုဂိၢဳလ္။)
ရခိုင္သမိုင္းသုေတသီပညာ႐ွင္
ဆရာႀကီး ဦးဦးသာထြန္း ကိုယ္တိုင္ကလ့ဲ ရခိုင္ေတြဟာ စလြယ္တင္ ျဗဟၼာဏပုဏၰားမ်ိဳး ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခ့ဲသည္ ။
အခု TV ႐ုပ္သံေတြမွာ ပါေနတ့ဲ အိႏိၵယရာဇဝင္ ေတြမွ ၾကည့္ပါ စလြယ္တင္ ျဗဟၼာဏပုဏၰားမ်ိဳးေတြ ႀကိဳးစ ေလးကို က်စ္ၿပီး ဘယ္တင္ ညာက် ေတြ႔ရလိမ့္မယ္ ။ ရခိုင္ေတြဟာ ေ႐ွးေ႐ွးကပင္ အိႏၵိယနဲ႔ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ လမ္းေၾကာင္းအရေရာ ယဥ္ေက်းမႈ အရေရာ ၊ ဘာသာေဗဒ အရပါ အမ်ားႀကီး ဆက္ႏြယ္ေနတယ္ ။ ဒါေၾကာင္းလ့ဲ ရခိုင္ေတြကို အာရိယာန္က ဆင္းသက္လာ ဟုတင္စားေနတာ မွားေသာ အရာ မဟုတ္ ။
ဘယ္မွာလ့ဲ စလြယ္တင္ ျဗဟၼဏ ဗမာမ်ား
ဗမာသည္ စလြယ္တင္ ျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳး မဟုတ္ ၊ တင္လ့ဲ မတက္ဖူး ၊ ၾကားလ့ဲ မၾကားဖူး ၊ ျမင္လ့ဲ မျမင္ဖူး ၊
ဘယ္မွာလ့ဲ ဗမာေတြ ျဗဟၼာ မရမာ ျမမၼာ ဆိုတ့ဲ အရာနဲ႔ ပတ္သတ္ေသာ အေထာက္ထား ။
ျဗဟၼဏနဲ႔ ျဗဟၼာ ေတာင္ မကြဲေသးဘူး။
ဒါဟာ ျမန္မာဟာ ဗမာ မဟုတ္ေၾကာင္း သက္ေသ သာဓက တစ္ခုပါပဲ ။
��ဗမာသမိုင္းဆရာလုပ္ေနေသာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ၊ ဘုန္းတင့္ေက်ာ္ ၊ တို႔ကိုယ့္တိုင္ ေျပာေနေသာအရာပဲ ကိုဟာကို ျမန္မာ မဟုတ္ဘူး ဟုဝန္ခံထားမွန္း မသိပဲ ၊ စာအုပ္ေတြ ထုတ္ေန ၊ ျမန္မာဆိုတာ လူမ်ိဳးတစ္ခုလား ၊ ဇာတ္အႏြယ္လားေတာင္ မသိပဲ ေျပာေနတာက အလြန္ဝမ္းနည္းစရာ ႐ွက္စရာပဲ ။
ဗမာသမိုင္းဆရာလုပ္ေနေသာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ၊ ဘုန္းတင့္ေက်ာ္ ၊ တို႔ကိုယ့္တိုင္ ေျပာေနေသာအရာပဲ ကိုဟာကို ျမန္မာ မဟုတ္ဘူး ဟုဝန္ခံထားမွန္း မသိပဲ ၊ စာအုပ္ေတြ ထုတ္ေန ၊ ျမန္မာဆိုတာ လူမ်ိဳးတစ္ခုလား ၊ ဇာတ္အႏြယ္လားေတာင္ မသိပဲ ေျပာေနတာက အလြန္ဝမ္းနည္းစရာ ႐ွက္စရာပဲ ။
သက္ေသအေထာက္အထားေတြနဲ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္ရင္
မည္သည့္ေနရာကို ျမန္မာ ဟုေခၚသနည္း ရခိုင္ေတြေနတ့ဲ အရကၡပူရတိုင္း အေနာက္အရပ္ေဒသ ေခၚသည္ ။ ျမန္မာ သတၱ အႏြယ္ဝင္ ရခိုင္ ပါဝင္တယ္၊ ဘာေၾကာင္း စလြယ္တင္သလ့ဲ ရခိုင္ေတြဟာ ျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳး ျဖစ္လို႔ စလြယ္တင္တယ္ ။ ျဗဟၼဏ ဆိုတာဘာလ့ဲ ျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ိဳးျဖစ္တယ္ ။ Brahmin>
ျဗာဟၼဏႏြယ္ဝင္ပုဏၰား။ ဒါေျကာင္းလ့ဲ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ မရမၼာ> မရမာ ဟုရခိုင္ေတြကို ေခၚေနတာ။
ဒါက ဇာတ္အမ်ိဳးအႏြယ္ တစ္ခု ကိုေခၚတာ ၊
အခုလိုေျပာေနတာ ျမန္မာ ဆိုတ့ဲ အရာကို ရခိုင္က လိုခ်င္လို႔ ေျပာေနတာလ့ဲမဟုတ္ဘူး ၊ လိုလ့ဲ မလိုခ်င္ သံုးလ့ဲ မသံုးခ်င္ဘူး ၊ ရခိုင္က ျမန္မာ ဆိုတ့ဲ အရာထက္ ရကၡိတ = အာရကၡေျမ=ရကၡိဳင္ စသည့္ေတြကို ပိုႀကိဳက္တာ ဒါေလ့ သမိုင္းေခတ္ကေန လာတာပဲ.. ျမန္မာဆိုတ့ဲ စကားလံုးကို ရခိုင္က မႀကိဳက္လို႔ မသံုးတာ ေ႐ွ႕ပေဝသဏီကေနမသံုးတာ ၾကာေနပါၿပီ ၊ ရကၡပူရတိုင္း၊ အာရကၡၿမီ ၊ရကၡိတ(အမ်ိဳးသီလ ႏွစ္ဌာကို ျပည့္ဝမ႑ိဳင္ ေစာင့္ထိန္းျခင္း) အာရီယာန္(Arakan) ဒါေတြက ပိုၿပီး အႏွစ္သာရ ျပည့္စံုတယ္ က်ေတာ္တို႔ရခိုင္ေတြနဲ႔.
ရကၡိတ အမ်ိဳးသီလ ႏွစ္ဌာနကို ေစာင့္ေသာလူမ်ိဳးျဖစ္ေသာေၾကာင္း ရကၡိတ ရကၡိဳင္ ရခိုင္ ျဖစ္လာတာ ၊ ရခိုင္က ျမန္မာဆိုတ့ဲ အရာထက္ ရခိုင္ ရကၡိဳင္ ဆိုေသာ အရာက ရခိုင္ေတြ အတြက္ လိုက္ဖက္ညီသည္ ပို၍ သေဘာေတြ႔သည္ ၊ ဒါေၾကာင္းလ့ဲ ရခိုင္ ျဖစ္လာတာ ။
ကိုယ္လိုရာ ဆြဲခ်ေျပာေနေသာ သူေတြ ကိုယ့္ဟာကို ျမန္မာမဟုတ္ဘူးဟု ဝန္ခံထားမွန္းမသိျဖစ္ေနေၾကာင္း လူေတြကို ေထာက္ျပရင္း
မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ သမိုင္းအမွန္ကို သိေစခ်င္လို႔ပဲ ။
ေက်ာင္းစာေတြမွာပါ အစ သမိုင္းလိမ္မ်ား ဝင္ေနေသာ ဦးေဏွာက္ေတြကို သမိုင္းအမွန္နဲ႔ ထိုးစစ္ဆင္ရန္ ရခိုင္သားမ်ား တာဝန္မ်ားျဖစ္ေနသလား ။��
~~~~~~~~~
Zaw Koko -(အာရကၡၿမီ)
Photo စလြယ္တင္ ရခိုင္သား
U Kyaw Khine ျဖစ္ပါသည္
Comments
Post a Comment
စာဖတ်လို့မရရင် ပြောပါ။ Zawgyi လား၊ Unicode လား။