Skip to main content

Featured

မာဂီစံ ( ရခိုင်သက္ကရာဇ်)

မာဂီစံ ( ရခိုင်သက္ကရာဇ်) *************************** မာဂီစံ ဆိုသည်မှာ "မာဂီစံ= မာဂ်စံ= မာဂ်သံ= ရခိုင်နှစ်= ရခိုင်သက္ကရာဇ်" ကို ခေါ်ဝေါ်သော စကားရပ်ဖြစ်သည်။ မြန်မာ့ပညာရှင်တစ်ချို့က “မာဂီစံ” ဝေါဟာရ ဖြစ်ပေါ်လာပုံမှာ ရခိုင်-မြန်မာများကို ဘင်္ဂလီများက “မာဂ် ၊ မောဂ် ၊ Magh, Mogh” မြန်မာဟု ခေါ်ကြောင်း၊ D.GE.Hall က ဆိုထားသည်။ “မာဂီစံ” သက္ကရာဇ်ဟူသည် ဘင်္ဂလားအရှေ့ ပိုင်း စစ်တကောင်းနယ်သုံး သက္ကရာဇ်ဖြစ်ပြီး၊ “မာဂီစံ” သက္က ရာဇ် သည် “ 638 A.D” တွင် စတင်ပါသည်။ “ စံ ” ဆိုသည်မှာ ပါဠိဘာသာ “သံ၀စ္ဆရာ= နှစ်”၊ ဟူသော အစ စာလုံး “သံ” ကို နာဂရီ အသံဖြင့် “စံ” ဟု ယူထား သောကြောင့် ဖြစ်သည်၊ ဟု ဦးမောင်မောင် ညွန့် (မန်းတက္ကသိုလ်) က သုတရိပ်မြုံ စာရဂုံ [ မြန်မာ စာပေနှင့် စာပေဝေဖ န်ရေး၊ သမိုင်းနှင့် အတ္ထုပ္ပတ္တိ စာကြည့်တိုက်ပညာ ပါဠိနှင့် ပိဋကတ်စာပေ] စာအုပ်မှာ ရေးသားဖေါ် ပြထားတာကိုတွေ့ရသည်။ ပါဠိ = သံ၀စ ္ဆရာ= နှစ် သက္ကတ= သံမွတ်သရာ= နှစ် ** “မာဂီစံ”သက္ကရာဇ်ဟူသည် ဘင်္ဂလားအရှေ့ပိုင်း စစ်တကောင်းနယ်သုံး သက္ကရာဇ်ဖြစ်သည်ဟု ဆိုသည်ကို လက်ခံပါသည်။ “မာဂီစံ” သက္ကရာဇ် ဖြစ်ပေါ်သောအချိန် အေဒီ 638 သည် ရခိုင်ဝေသာလီခေတ် အာနန္ဒစန

က်န္စစ္သား၏ မယ္ေတာ္ ရခိုင္ေဝသာလီ မင္းသမီး ပၪၥကလ်ာဏီ ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးျခင္း

က်န္စစ္သား၏မယ္ေတာ္ ရခိုင္ေဝသာလီ မင္းသမီး ပၪၥကလ်ာဏီ ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးျခင္း ။
Credit Daw Cho Maw
ပံုမ်ားႏိွပ္၍ ဖတ္ပါ
������������



``က်န္စစ္သား၊ပၪၥကလ်ာဏီႏွင့္ ေ၀သာလီ ´´ ( ၁ )
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ျမန္မာ့ရာဇ၀င္တြင္ ပုဂံျပည္ က်န္စစ္သားမင္း၏
အခန္းက႑သည္ အလြန္ပင္ လြမ္းေမာဘြယ္၊ထိတ္လန္႔ဘြယ္၊ၾကည္ႏူးဘြယ္၊အံ့အားသင့္ဘြယ္တို႔ႏွင့္
ဒ႑ာရီဆန္လြန္းလွသည္။
က်န္စစ္သားမင္းႀကီး၏ အေၾကာင္းသာ မဟုတ္ေသး။၄င္း၏ မိခင္ျဖစ္ေသာ ပၪၥကလ်ာဏီ၏ ဇာတိသည္လည္း အျငင္းပြားစရာ ပေဟဠိတစ္ပုဒ္လိုပင္ ျဖစ္လ်ွက္ ႐ွိပါသည္။
ဟံသာ၀တီ ဦးဘရင္၏ ``ျမန္မာ့ရာဇ၀င္မွတ္တမ္း´´တြင္.....
- ထိုမင္း၏ မယ္ေတာ္မွာ ရခိုင္ေ၀သာလီမင္းက ဆက္ေသာ ဥသ်ွစ္ပင္ ဥသ်ွစ္သီးမွ သေႏၶရ႐ွိသည့္
႐ုစိယပဘ၀တီတြင္ ျမင္သည့္ ပၪၥကလ်ာဏီ မင္းသမီးျဖစ္ေလသည္။ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုသို႔ေဖာ္ျပရျခင္းမွာ
ဒုတိယန၀ေဒး၏
ဣသ်ွံဂူ ေမာ္ကြန္းတြင္...
``ေနာ္ရထာေစာ၊မုေနာစည္းစိမ္
နတ္ရြာၿငိမ္ေသာ္၊ေရႊအိမ္နန္းျမင့္
ေစာလူးပြင့္၏၊ထိုမင္းေနာင္ရင္း
က်န္စစ္မင္းတည့္၊ေၾကာင္းျခင္းေတာ္မွာ
ေနာ္ရထာလွ်င္၊ေနာင္လာမင္းျဖစ္
စိစစ္ပယ္ေခ်၊ေဟာတိုင္းေမႊေသာ္
သေႏၶ,၀မ္းနက္၊ပုခက္တြင္းေပါင္း
ႏြားေက်ာင္းကုန္ေအာင္၊ ေသာင္းငါးေထာင္တည့္
ထို႔ေနာင္ရဟန္း၊ဆြမ္းပန္းေကြၽးပြဲ
ေရတိုက္ဆဲ၌၊႐ိုးရဲစက္လ်ွံ
ကရားလန္႐ွင့္၊ေမာင္ႏွံဇနီး
သမီးမိတ္၀င္၊ထိီးလုိင္႐ွင္ဟု
ေခၚတြင္အၿပိဳင္၊ရခိုင္ဌာနီ
ေ၀သာလီ၀ယ္၊ကလ်ာဏီဇာတ္
ဥသွ်စ္နတ္ထိ၊.....´´ဟူ၍ စပ္ဆိုထားသည္ကို ေတြ႔ရေသာေျကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
တဖန္ ျမေစတီေက်ာက္စာ၌
``က်န္စစ္သားသည္ ခမည္းေတာ္ အေနာ္ရထာမင္းတည္းဟူေသာ ေနမင္းမ်ိဳးျဖစ္၍ မယ္ေတာ္မွာ ျဗဟၼဏမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း´´ ပါ႐ွိသည္။
ျပည္ၿမိဳ႕ ေရႊဆံေတာ္ ေက်ာက္စာတြင္လည္း ခမည္းေတာ္ ေနမင္းမ်ိဳးျဖစ္၍ မယ္ေတာ္မွာ ဥသ်ွစ္သီးမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ပါ႐ွိသည္။
ဦးဘသန္း ဘီ-ေအ ၏ ေက်ာင္းသံုး ျမန္မာရာဇ၀င္စာအုပ္တြင္ ``ေနာ္ရထာေစာအား သမီးဆက္သည့္
ေ၀သာလီမင္း၏ ႏိုင္ငံကို အခ်ိဳ႕က မဇၩိမ ေဒသ ပတၱနာၿမိဳ႕အနီး႐ွိ ေ၀သာလီဟု ယူၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ရခိုင္ျပည္႐ွိ ေ၀သာလီျဖစ္သာ္ဟု မွတ္ထင္ၾကသည္။ ကုန္းေဘာင္ဆက္ ရာဇ၀င္ႀကီး၌ အာသံျပည္ကို ေ၀သာလီျပည္ေခၚသည္´´ဟု ပါ႐ွိသည္။ 
မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး တတိယတြဲ၌ ``မင္းႀကီးလည္း နန္းတက္ေတာ္မူၿပီးလ်ွင္ ေစာလူးမယ္ေတာ္ မိဖုရားမွတပါး ငါႏွင့္ထိုက္တန္ေသာ မင္းသမီးကို ဇမၺဴ ဒီပါ ေျမအျပင္၀ယ္ ႐ွာေလဟူ၍ အမတ္ ရာဇတမန္ကို........
.............
ထိုအခါ သိဃၤမိတၱာ ရဟန္းမ စိုက္ေသာ
ဥသ်ွစ္ပင္တြင္ ဥသ်ွစ္သီးတစ္လံုးသည္ အိုးစရည္း႐ွိ သီး၏။ရင့္မာ၍ ေႂကြက်လတ္ေသာ္ အဆင္းအဂၤါ.....
......သတိုးသမီးကို ရေလ၏။.....
ေ၀သာလီမင္းႀကီးအား ဆက္ေလ၏။...
႐ုစိယပဘာ၀တီဟု မွည့္ေတာ္မူ၏။ သားေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းႏွင့္ စံုဖက္ေတာ္ မူ၏။မ်ားမၾကာမီ ခမည္းေတာ္မင္းႀကီး နတ္ရြာစံလြန္၍ သားေတာ္.........
အ႐ိုက္အရာကို သိမ္းယူေတာ္မူ၍ ႐ုစိယပဘာ၀တီကို မိဖုရားႀကီးေျမႇာက္၍ .....ပၪၥကလ်ာဏီ အမည္႐ွိေသာ သတို႔သမီးကို မ်က္ႏွာျမင္သည္။ အဆင္းအဂၤါ လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍´´ဟု
က်န္စစ္မင္းႀကီး မယ္ေတာ္၏ ဇာတိကို
ေဖာ္ျပထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပၪၥကလ်ာဏီ မင္းသမီး၏ ဇာတိမွာ အျငင္းပြားဘြယ္ ျဖစ္ေန၍ က်န္စစ္မင္းႀကီးမွာ ဗမာ ရခိုင္စပ္ေလာ၊ဗမာ အိႏၵိယ စပ္ေလာ
ဟူ၍ ေတြးေတာစရာ ရွာေဖြ ေလ့လာစရာ ျဖစ္လာပါသည္။
( ဆက္ပါဦးမည္။)
Credit > Daw Cho Maw



``က်န္စစ္သား၊ပၪၥကလ်ာဏီႏွင့္ ေ၀သာလီ´´ ( ၂ )
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဦးဘသန္းရာဇ၀င္စာအုပ္တြင္
- `ေနာင္ ေ၀သာလီက ပၪၥကလ်ာဏီ မင္းသမီးကိုဆက္ရာတြင္ က်န္စစ္သားကို ရသည္´ဟူ၍ ၄င္း၊
- `အေနာ္ရထာမင္းေစာကား ရခိုင္ျပည္ကို တိုက္ခိုက္သိမ္းယူရန္ ယခု
မင္းဘူးဒီစႀတိတ္ မဖဲျမိဳ႕မွ အမ္း ေတာင္ေက်ာ္လမ္းျဖင့္ ႐ိုးမေတာင္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခ်ီတက္ၿပီးေသာ္ ပၪၥာၿမိဳ႕ကို သိမ္းယူရာ ရခိုင္ဘုရင္ အညံ့ခံရသည္´ ဟူ၍၄င္း ပါ႐ွိပါသည္။
ထို႔အျပင္ ေက်ာက္ျဖဴခ႐ိုင္ ရမ္းျဗဲၿမိဳ႕ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ အ႐ွင္စႏၵမာလာလကၤာရ ေရးသားေတာ္မူေသာ ရခိုင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္း စတုတၳတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၃၁၆ တြင္....
``ေခတ္တသင္မင္းဆက္ျဖစ္ေသာ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းႏု လက္ထက္ သကၠရာဇ္​ ၃၇၆ ခုတြင္ အေနာ္ရထာမင္း
ဗိုလ္ပါရဲမက္ တသိန္းမကႏွင့္ ဗူးရြက္မညႇိဳးလမ္းမွ လာေရာက္ၿပီး မဟာျမတ္မုနိဘုရားကို ပင့္သည္။ မရေလ။´´ ဟု ဆိုထားျပန္ပါသည္။
တဖန္ မွန္နန္း ရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး စတုတၳတြဲ၌.....
``ရခိုင္ရာဇ၀င္ မဟာမုနိ
သမိုင္းတြင္မူကား ဓူလစႏၵရာမင္းတူ စႏၵဂုတ္မင္းလက္ထက္ ေနာ္ရထာမင္းေစာ ရကၡိဳင္သို႔ခ်ီလာ၍
မဟာမုနိဘုရားကို ပင့္သည္။မရေလေသာေၾကာင့္ ရကၡိဳင္တြင္ ႐ွိသည့္ ေရႊ၊ေငြ၊ဘုရားဆင္းတုမ်ားႏွင့္
သင္းက်စ္ေတာ္ကို ပင့္ေဆာင္သည္´´ဟု
ေရးသားထားပါသည္။
အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားကို
ေထာက္ခ်င့္၍ အေနာ္ရထာလက္ထက္တြင္ သိမ္းယူသည္ဟုဆိုေသာ ပၪၥာၿမိဳ႕သည္
ရခိုင္ျပည္၏ ေ၀သာလီေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ေၾကာင္း ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
ရခိုင္ျပည္ ေ၀သာလီေခတ္သည္ ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္း ခဆပၪၥာကိန္းအရ
သကၠရာဇ္​ ၅၆၂ ကိုၿဖိဳၿပီးေနာက္ သကၠရာဇ္​ကို ၂ ခုမွစတင္ ေရတြက္လာရာ ၁၃၈ ခုခန္႔အေရာက္တြင္ ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ထက္ ပၪၥာၿမိဳ႕သည္ ရခိုင္ျပည္တြင္ ေ၀သာလီေခတ္မဟုတ္ပဲ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္သို့ ေရာက္႐ွိေနၿပီျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္ ၁၈၀ ခန္႔တြင္ ပၪၥာၿမိဳ႕ကိုတည္ၿပီး ၄၆၅ ခုတြင္ ပၪၥာမွ ပထမ ေလာင္းၾကက္သို႔
ေျပာင္းသည္။ အေနာ္ရထာမင္း နန္းတက္သကၠရာဇ္မွာ ၃၇၉ ျဖစ္သည္။
ထိုေနရာတြင္ အေနာ္ရထာမင္း၏ နန္းတက္သကၠရာဇ္မွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
- သာလြန္မင္းလက္ထက္တြင္ အဇာဂ႐ုေရးသားသည့္ ဇာတာပံုျပင္ႏွင့္
ျပထားေသာ ရာဇ၀င္တြင္ သကၠရာဇ္​ ၄၀၆ ခုဟု ပါ႐ွိသည္။
- ထိုနည္းတူစြာ ျမေစတီေက်ာက္စာတြင္လည္း က်န္စစ္မင္း နန္းတက္သကၠရာဇ္ ၄၄၆ ခုမွ ျပန္ေသာအားျဖင့္ ဇာတာပံုျပင္ ၄၀၆
ဆိုေသာ သကၠရာဇ္​ကိုသာ
အေနာ္ရထာ၏ နန္းတက္သကၠရာဇ္ ျဖစ္သည္ဟု အယူ႐ွိၾကသည္။
- မွန္နန္းရာဇ၀င္ႏွင့္ တြင္းသင္းရာဇ၀င္တြင္ ျပေသာ သကၠရာဇ္​ ၃၇၉ ကို၄င္း၊ဦးကုလား၏ မဟာရာဇ၀င္ႀကီးႏွင့္ မံုေရြးဆရာေတာ္ဘုရားေရးသည့္ ရာဇ၀င္ပါ ၃၆၄ ကို၄င္း၊႐ွင္ေဂါဓာ၀ ေရးသားသည့္ သကၠရာဇ္​ ၃၆၅ ကို၎
ပယ္၍ ၄၀၆ ခုႏွစ္တြင္ အေနာ္ရထာ နန္းတက္သကၠရာဇ္ အမွန္ျဖစ္သည္ဟု
ယူဆၾကသည္။
ရခိုင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္းပါ သကၠရာဇ္​ ၃၇၆ တြင္ အေနာ္ရထာ ရခိုင္သို႔ခ်ီသည္
ဟူေသာ ခုႏွစ္ႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္း နန္းတက္ေသာ ၃၇၉ မွာ အနည္းငယ္ ကြဲလြဲေနပါသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သကၠရာဇ္ ၃၇၆ ခု
မင္းႏု လက္ထက္သည္ ေ၀သာလီေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ေ၀သာလီေခတ္ကုန္ၿပီးေနာက္ ေလးၿမိဳ႕ ေခတ္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။
( ဆက္ပါဦးမည္။)
Credit >Daw Cho Maw



``က်န္စစ္သား၊ပၪၥကလ်ာဏီႏွင့္ ေ၀သာလီ´´( ၃ ) ( နိဂံုး )
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဓည၀တီအေရးေတာ္ပံုတြင္ ေ၀သာလီေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးမင္းျဖစ္ေသာ စူလစျႏၵားမင္းကို ကုလားမင္းႏွင့္ ပ်ဴ မင္းတို႔က သမီးကညာ ဆက္ၾကေၾကာင္း ဆိုထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ရခိုင္ရာဇ၀င္ အလိုအားျဖင့္ ``စူလစျႏၵားမင္းေနာက္ ျမိုအျမတူမင္း လက္ထက္တြင္ ပုဂံျပည္ကို အစိုးရေသာ ေ႐ႊေမွာက္အမည္႐ွိေသာ
မင္းသည္ ေ၀သာလီကိုတိုက္ခိုက္ရန္ ျပဳကိုးေသာင္းႏွင့္ ဖိုးေခါင္ေတာင္ကို ေက်ာ္၍လာသည္။ အျမတူမင္း ညီေတာ္၏သား ပဲျဖဴမင္းသား တိုက္ခိုက္သျဖင့္ တပ္ပ်က္ျပန္ရေၾကာင္း´´
ဆိုထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ေ၀သာလီေခတ္တြင္ ရခိုင္မွ ပုဂံမင္းအား သမီးကညာဆက္ရေၾကာင္းကို၎၊ပုဂံမင္းက ေ၀သာလီကို တိုက္ခိုက္ သိမ္းယူေၾကာင္းကို၎ ရခိုင္​ရာဇ၀င္မ်ားတြင္ လံုး၀မေတြ႔ရေပ။ ထို႔အတူ ျမန္မာရာဇ၀င္တြင္လည္း အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္တြင္ ပၪၥာၿမိဳ႕ကိုသိမ္းယူေၾကာင္းသာ ပါသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ရခိုင္ေ၀သာလီကို သိမ္းယူေၾကာင္း မေတြ႔ရေပ။ ပၪၥာၿမိဳ႕သည္လည္း ေ၀သာလီေခတ္မဟုတ္ပဲ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္သာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္႐ွားပါသည္။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ႏွင့္ ရခိုင္သကၠရာဇ္တို႔မွာ သကၠရာဇ္​ၿဖိဳျခင္းမ်ားလွသျဖင့္ ေခတ္ကိုတြက္ၾကည့္ရန္ အလြန္ ႐ႈပ္ေထြးလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရခိုင္ေ၀သာလီေခတ္ႏွင့္ ပုဂံအေနာ္ရထာမင္း၏ နန္းသက္ကို ခရစ္သကၠရာဇ္ျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရန္ လိုပါသည္။
သူရိယေကတုမင္း၏ သားေတာ္ မဟာစျႏၵားမင္းသားသည္ ဓည၀တီၿမိဳ႕မွ ေ၀သာလီေက်ာက္ေလွကားၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕စံေနေသာ
ခုႏွစ္မွ ေအဒီ ၃၂၇ ျဖစ္သည္။ ေ၀သာလီေခတ္သည္ စျႏၵားမင္းဆက္၏ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ
စူလစျႏၵားမင္းႏွင့္ ၎ေနာက္ ၿမိဳအျမတူမင္းအထိ ႏွစ္ေပါင္း ၄၉၉ ႏွစ္
႐ွည္လ်ားပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေ၀သာလီေခတ္မွာ ေအဒီ ၃၂၇ မွ ေအဒီ ၇၇၆ အထိျဖစ္သည္။
အေနာ္ရထာမင္း၏ နန္းတက္သကၠရာဇ္မွာ ေအဒီ ၁၀၄၄ မွ
ေအဒီ ၁၀၇၇ အထိျဖစ္သည္။ (အေနာ္ရထာ၏ နန္းသက္ကို ဇာတာပံုျပင္အရ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၄၀၆ မွ ၄၃၉ အထိ ယူထားပါသည္။) 
ထို႔ေၾကာင့္ အေနာ္ရထာႏွင့္ ရခိုင္ေ၀သာလီေခတ္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၈
ႏွစ္ပင္ ကြာျခားေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေနာ္ရထာထံ ဆက္သသည့္ ေ၀သာလီမင္းသမီး ပၪၥကလ်ာဏီသည္
ရခိုင္ေ၀သာလီမွ မဟုတ္ေၾကာင္း သိသာထင္႐ွားပါသည္။
ျမန္မာရာဇ၀င္ကိုေလ့လာရာတြင္ အခ်ိဳ႕က က်န္စစ္သားမင္းကို ငတပါးမင္းဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္ ေရးထိုးေသာ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ ၎သည္ အေနာ္ရထာႏွင့္ ပတ္သက္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္ကို
မေတြ႔ရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
က်န္စစ္သားမင္းမွစ၍ ငတပါးမင္းမ်ားသည္ ေနနတ္မင္း သို႔မဟုတ္ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ဆင္းသက္လာေၾကာင္း ေဖာ္ျပၾကသည္။ (Ko MaungMaung
၏ မွတ္ခ်က္မွ.....)
အေလာင္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္တြင္မူ မဟာသမၼတမင္းႏွင့္
သြား၍ ဆက္စပ္ဆြဲယူထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
က်န္စစ္သား၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ကို ဆက္စပ္ရာတြင္ ေနနတ္မင္းေရာ သာကီ၀င္ေရာပါ ဆက္စပ္ထားသည္ကို
ေတြ႔ရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ က်န္စစ္သား၏ မယ္ေတာ္ျဖစ္ေသာ ေ၀သာလီမင္းသမီး
ပၪၥကလ်ာဏီ ဆိုသည္မွာ သမိုင္းတြင္ အမွန္တကယ္ရိွိခဲ့ေသာ ဇာတ္႐ုပ္ ဟုတ္ မဟုတ္ဟူ၍ကား စဥ္းစားေတြးေတာစရာ အျပည့္ ျဖစ္ဆဲပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
( ခုႏွစ္မ်ား၊အခ်က္အလက္မ်ား မွားလ်ွင္ ျပင္ေပးႏိုင္ပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။)
စာကိုး
••••••••
- ျမန္မာရာဇ၀င္မွတ္တမ္း (ဟံသာ၀တီဦးဘရင္)
- ေခတ္မွီ ျမန္မာရာဇ၀င္အက်ဥ္း (ဦးဖိုးက်ား)
- မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး(စတုတၳတြဲ)
- ရခိုင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္း
(အသ်ွင္စႏၵမာလာလကၤာရ)
- ရခိုင္ေ႐ွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား (ထြန္းေရႊခိုင္)
- ပၪၥကလ်ာဏီႏွင့္ ေ၀သာလီျပႆနာ
(ေရာင္နီသန္း) အမွတ္ ၁၈၂ ၊၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ျသဂုတ္လ၊ေငြတာရီ မဂၢဇင္း။
- Ko Maung Maung ၏ မွတ္ခ်က္။
Credit > Daw Cho Maw