Skip to main content

Featured

မာဂီစံ ( ရခိုင်သက္ကရာဇ်)

မာဂီစံ ( ရခိုင်သက္ကရာဇ်) *************************** မာဂီစံ ဆိုသည်မှာ "မာဂီစံ= မာဂ်စံ= မာဂ်သံ= ရခိုင်နှစ်= ရခိုင်သက္ကရာဇ်" ကို ခေါ်ဝေါ်သော စကားရပ်ဖြစ်သည်။ မြန်မာ့ပညာရှင်တစ်ချို့က “မာဂီစံ” ဝေါဟာရ ဖြစ်ပေါ်လာပုံမှာ ရခိုင်-မြန်မာများကို ဘင်္ဂလီများက “မာဂ် ၊ မောဂ် ၊ Magh, Mogh” မြန်မာဟု ခေါ်ကြောင်း၊ D.GE.Hall က ဆိုထားသည်။ “မာဂီစံ” သက္ကရာဇ်ဟူသည် ဘင်္ဂလားအရှေ့ ပိုင်း စစ်တကောင်းနယ်သုံး သက္ကရာဇ်ဖြစ်ပြီး၊ “မာဂီစံ” သက္က ရာဇ် သည် “ 638 A.D” တွင် စတင်ပါသည်။ “ စံ ” ဆိုသည်မှာ ပါဠိဘာသာ “သံ၀စ္ဆရာ= နှစ်”၊ ဟူသော အစ စာလုံး “သံ” ကို နာဂရီ အသံဖြင့် “စံ” ဟု ယူထား သောကြောင့် ဖြစ်သည်၊ ဟု ဦးမောင်မောင် ညွန့် (မန်းတက္ကသိုလ်) က သုတရိပ်မြုံ စာရဂုံ [ မြန်မာ စာပေနှင့် စာပေဝေဖ န်ရေး၊ သမိုင်းနှင့် အတ္ထုပ္ပတ္တိ စာကြည့်တိုက်ပညာ ပါဠိနှင့် ပိဋကတ်စာပေ] စာအုပ်မှာ ရေးသားဖေါ် ပြထားတာကိုတွေ့ရသည်။ ပါဠိ = သံ၀စ ္ဆရာ= နှစ် သက္ကတ= သံမွတ်သရာ= နှစ် ** “မာဂီစံ”သက္ကရာဇ်ဟူသည် ဘင်္ဂလားအရှေ့ပိုင်း စစ်တကောင်းနယ်သုံး သက္ကရာဇ်ဖြစ်သည်ဟု ဆိုသည်ကို လက်ခံပါသည်။ “မာဂီစံ” သက္ကရာဇ် ဖြစ်ပေါ်သောအချိန် အေဒီ 638 သည် ရခိုင်ဝေသာလီခေတ် အာနန္ဒစန

သဂၤါယနာ ႏွင့္ ရခိုင္ ၊ ရခိုင္ ႏွင့္ ဦးႏု

သဂၤါယနာ ႏွင့္ ရခိုင္ ၊ ရခိုင္ ႏွင့္ ဦးႏု 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°



သာသနာႏွစ္ ၄၅၀ တြင္ သီဟိုဋ္ကၽြန္း၌ စတုတၳသံဂၤါယနာ တင္ခဲ့ေလသည္။ ရဟႏၱာ အ႐ွင္ျမတ္မ်ားႏွင့္ ပုထုစဥ္ ရဟန္းတို႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင့္ မာဂဓဘာသာမွ သီဟို ဘာသာသို႔ ေပထက္အကၡရာတင္ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က အိႏၵိယ၌ကါး ဂိုဏ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား၍ ေဘးရန္ေတြ႔ကါ ေထရာ၀ါဒ ပိဋကတ္မ်ား မရွိသေလာက္ ကြယ္ေပ်ာက္ကုန္ေလသည္။ ထိုအခါ ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္တို႔ ညြန္ၾကားမႈျဖင့္ အရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသကို သီဟိုကြ်န္းသို႔ သြားေစ၍ ေပထက္တင္ထားေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ တို႔ကို သီဟိုဋ္ဘာသာမွ မာဂဓဘာသာသို႔ ကူးယူေစသည္။ အထာကဌာတို႔ကိုလည္း သီဟိုဋ္ဘာသာမွ မာဂဓ ဘာသာသို႔ ျပန္ဆို ေရးသားေစခဲ့သည္။ ယၡဳအခါ ျမန္မာျပည္၌ သံုးစဲြေနေသာ ပါဠိေတာ္ အထာကဌာတို႔မွာ သီဟိုဋ္မွ အရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ မေထရ္ ေဆာင္ယူခဲ့ေသာ ပိဋကတ္ မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ 



ဓည၀တီရခိုင္ျပည္တြင္ ရမၼာ၀တီအပိုင္ ရနီႀကီး ေပါက္တူးေတာင္ ေက်းရြာေန အဘ ဦးစိန္ခ်မ္းေအာင္၏သား ေမာင္ေက်ာ္လွသည္ ေဃာသ အမည္ျဖင့္ သာမေဏဘ၀မွ ရဟန္းျဖစ္လာသည္။ စာေပအရာတြင္ ႏွံ႔စပ္သိျမင္ ထိုးထြင္းဥာဏ္ ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ သီဟိုဋ္ကၽြန္းတြင္ စတုတၳသဂၤါယနာတင္၍ မာဂဓ ဘာသာမွ သီဟိုဋ္ဘာသာသို႔ ေပထက္အကၡရာ တင္ၾကေလသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ရခိုင္ျပည္ရွိ ရဟႏၱာအရွင္ သူျမတ္တို႔ ၾကားသိေလလွ်င္ ေဃာသ မေထရ္ကိုေခၚ၍ ရခိုင္မူႏွင့္ သီဟိုဋ္မူ တူမတူ ကဲြျပားျခားနားမႈ ရွိမရွိ ညိႇႏႈိင္းရန္အတြက္ သီဟိုဋ္ ကြ်န္းသို႔ ေစလႊတ္ေလသည္။ ေဃာသမေထရ္သည္ သီဟိုသို႔ေရာက္လွ်င္ မိမိလာရသည့္ အေၾကာင္းစံုကို ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ တို႔ထံ ေလွ်ာက္ထား ေျပာၾကားေလသည္။ သီဟိုဋ္ရွိ ရဟႏၱာအရွင္ ျမတ္တို႔က ေဃာသမေထရ္သည္ ဗုဒၶ၏ အေမြ အႏွစ္ကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ ဟုတ္မဟုတ္ သိလို၍ သဂၢဓ၀ဂၢသံယုဂ္ ဂါထါႏွစ္ပုဒ္ကို တစ္ညတည္းႏွင့္ က်မ္းတစ္ေစာင္ ျပဳရန္ ခိုင္းေစေလသည္။ ေဃာသမေထရ္၏စိတ္တြင္ ရဟႏၲာ ရွင္ျမတ္တို႔ ေပထက္တင္ထားေသာ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ မ်ားကို မၾကည့္ရႈရဘဲႏွင့္ က်မ္းတေစာင္ ျပဳစု ခိုင္းျခင္းသည္ သာသနာကို မညစ္ႏြမ္း ေစလို၍ ျဖစ္မည္ဟု ႏွလံုး သြင္းကာ ေန၀င္ခ်ိန္ ညဦးတြင္ အစျပဳ၍ နံသာဆီမီးျဖင့္ သဂၢဓ၀ဂၢ သံယုဂ္ ဂါထါႏွစ္ပုဒ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုေသာ ၀ိသုဒၶိမဂ္အထာကဌာကို ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေရးသား ေလသည္။ ညဦးယံတြင္ အေခ်ာၿပီး၍ အိပ္ရာနံေဘးတြင္ ထား၍အိပ္ေလသည္။ တေရးႏိုး လာေသာအခါ ထိုက်မ္းစာမွာ မရွိေတာ့ေပ။ ဒုတိယတဖန္ အစားထိုး၍ ေရးျပန္ရာ သန္းေခါင္ ယံတြင္ အေခ်ာၿပီးျပန္ ေလသည္။ က်မ္းစာၿပီး၍ တဖန္အိပ္ျပန္ေလသည္။ တေရးႏိုးလွ်င္ ဒုတိယက်မ္းစာမွာလည္း ေပ်ာက္ဆံုးေနျပန္ေလသည္။ တတိယအႀကိမ္ေရးျပန္ရာ အာရုဏ္ မတက္မွီ အၿပီးသို႔ ေရာက္ျပန္ေလသည္။ ထိုေပစာကို ငါမွအပ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ယူ၍ မရေစသားဟု အဓိဌာန္ၿပီးလွ်င္ ရင္ဘတ္တြင္ တင္၍အိပ္ရာ ႏိုးလာေသာအခါ မိမိရင္ဘတ္တြင္ တင္၍အိပ္ေသာ ေပစာ အျပင္ ယခင္ ေရးထားေသာ ေပစာႏွစ္ထုတ္ကို ဦးေခါင္းရင္းတြင္ ျပန္၍ ေတြ႔ရေလသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္တို႔ထံ ေလွ်ာက္၍ အထာကဌာ ေပမူ သံုးစံုကို တပါတည္း အပ္ေလသည္။ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ တို႔သည္ မာဂဓဘာသာျဖင့္ ေရးထားေသာ ထိုအထာကဌာ သံုးေစာင္ကို စစ္ေဆးၾကည့္ရႈရာ ၏သည္ မလြဲ အထာကဌာ သံုးေစာင္မွာ တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေလသည္။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တို႔က ေဃာသမေထရ္အား 
ဗုဒၶကၠၤဳရ ျဖစ္၍သာ တစ္ညတည္းႏွင့္ ၏ သည္ မလဲြ အထာကဌာ တေစာင္ကို သံုးေစာင္ ျဖစ္ေအာင္ ေရးသားႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး အျဖစ္ ခ်ီးမြန္းၾကေလသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ေဃာသမေထရ္မွ ဗုဒၶေဃာသ ျဖစ္လာေလသည္။ (ဗုဒၶ ကၠၤဳရ = ဘုရားကဲ့သို႔ အလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္ေသာသူ) ထိုရွင္ မဟာဗုဒၶေဃာသ မေထရ္သည္ မာဂဓဘာသာ ပါဠိစာေပမွ ဗုဒၶတရားေတာ္ မ်ားကို မရမာဘာသာ ရခိုင္စာေပသို႔ ကူးေျပာင္းေပးခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးျဖစ္သည္။ နေမာတသ ဘဂ၀ေတာ အာရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶသတိ တည္းဟူေသာ မာဂဓဘာသာစကားကို ရခိုင္အသံ ထြက္ျဖင့္ အမ်ားသူငါ နားလည္ေအာင္ မရမာဘာသာျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး ျဖစ္သည္။ ရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ၏ အတၳဳတ္ပတၱိတို႔မွာ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး ၃၅၀ ႏွင့္ ေပစာမ်ား ေၾကးပုရပိုဒ္မ်ားကို ဗမာတို႔မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကသျဖင့္ အစအန ရွာမရဘဲ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ဟူ၍သာ မွတ္တမ္းတင္ ထားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ 



ဦးဘေစာကို သာသနာေရး၀န္ႀကီးျဖစ္ေစေသာ စာအုပ္

၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုသည္ သာသနာတစ္၀က္ မင္းေကာင္းတစ္ဆက္ ကိန္းျဖင့္ ဆ႒မအႀကိမ္ သဃၤာယနာတင္ရန္ စီစဥ္ေလသည္။ အႀကိဳညႇိႏိႈင္း ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားကို အရွင္၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ ႀကီးမႈး၍ လုပ္ေဆာင္ေလသည္။ ဆရာေတာ္မွာ သက္ေတာ္ ၀ါေတာ္ ငယ္ေသာ္လည္း ပိဋကတ္ သံုးဘံုကို အာဂုဏ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး ျဖစ္ေလသည္။ ဦးႏုအစိုးရသည္လည္း လြန္စြာအခြင့္အေရး ေပးေလသည္။ သဂၤါယနာ မတင္မွီ အႀကိဳ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းပဲြ တစ္ခုတြင္ ရခိုင္သား ဘုန္းေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါး ပါ၀င္ေလသည္။ တစ္ပါးမွာ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕မွ ဦးးသုႏၵရ ျဖစ္ၿပီး တစ္ပါးမွာ ဇင္ေခ်ာင္း နန္းရာကုန္း (ကုန္ေဘာင္ႀကီး) ရြာဖြားျဖစ္၍ွ စနဲေပါက္ျပင္ ရြာတြင္ ေက်ာင္းစားခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။ ထိုညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးပဲြတြင္ ပါဠိကို အနက္ျပန္ၾကရာ ဆရာေတာ္၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသက ပဥၥမသဂၤါယနာမူအတိုင္း ဘေႏၱအရွင္မဟာကႆ ဘုရား ဟူ၍ ကႆပကို ဘုရား ဟူ၍ တိုက္ရိုက္ျပန္ဆိုေလသည္။ ထိုအခါ ရခိုင္ ဆရာေတာ္ ႏွစ္ပါးက ကႆပ သည္ ဘုရားမဟုတ္ ရဟႏၱာသာျဖစ္၍ ဘေႏၱ အရွင္ျမတ္ ကႆပ၊ ဘေႏၱ အရွင္မဟာ ကႆပ၊ ဟုသာ အနက္ျပန္မွ သင့္မည္ ဘုရားဟူ၍ မထည့္သင့္ ဂိုဏ္းသင့္ေနသည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။ ထိုအခါ ၀ိစိတၱသာရသည္ အသက္ပင္ ငယ္ေသာ္လည္း မင္းဆရာျဖစ္၍ ပညာဂုဏ္ေမာက္ကာ ရခိုင္မွ ဆရာေတာ္ ႏွစ္ပါးကို အဖက္မတန္ေသာ စကါးကို ေျပာဆိုေလသည္။ ဆရာေတာ္ ႏွစ္ပါးလည္း အားမတန္သျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္ သေဘာဟု ေျပာ၍ ေက်ာင္းတိုက္သို႔ ျပန္ၾကြလာၾကေလသည္။ မဟုတ္လွ်င္ ဆတ္ဆတ္ထိ မခံတတ္ေသာ ဆရာေတာ္ဦးသုႏၵရသည္ ဗမာျပည္၌ ေထရာ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ မရွိေၾကာင္းကို သုေတသနျပဳ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို မအိပ္မေန ေရးသားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ဆရာေတာ္သည္ တပည့္တကါတို႔ ထံမွ ရသမွ်ေငြေၾကးတို႔ကို အလွ်ဴခံ၍ စာအုပ္ ၂၀၀ ထုတ္ရန္ စာစီဆရာတို႔ ထံတြင္ အပ္ႏွံ ေလသည္။ ထိုစာမူကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု ရရွိသြားေသာ အခါ ႀကံရာမရ ျဖစ္သြားေလသည္။ အကယ္၍ ဤစာအုပ္သည္သာလွ်င္ ဗမာျပည္အႏွံ႔၌ ျပန္႔သြားခဲ့လွ်င္ ဗမာတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္မႈသည္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနဲစရာ ျဖစ္လာမည္ကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသည္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိရွိသြားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသည္ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕ဇာတိ ေအာင္ေစတီရပ္ဖြား ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ လြတ္ေတာ္ အမတ္ ျဖစ္လာေသာ ပါဠိႏွင့္ ဗုဒၶစာေပကို မတတ္ကြ်မ္းေသာ ဦးဘေစာကို သာသနာေရး ၀န္ႀကီး ရာထူးကို ခန္႔အပ္ေလသည္။ ၀န္ႀကီးဦးဘေစာသည္ တစ္ရပ္တည္း(တစ္ရြာတည္း)သား ဆရာေတာ္ ဦးသုႏၵရအား စာမူမွားေၾကာင္း မမွန္ေၾကာင္းကို ေျပာဆို၍ စာအုပ္မထုတ္ပါရန္ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ေလသည္။ ဆရာေတာ္လည္း ၀ိစိတၱ ဘာေျပာသည္ မွတ္သလဲ ဟုေျပာခါ မျဖစ္မေန ထုတ္ျဖစ္ေအာင္ ထုတ္မည္ဟု ေျပာဆိုေလသည္။ ေျပာ၍
မရသည့္ အဆံုး၌ ဦးဘေစာသည္ ဦးႏု၏ အႀကံေပးခ်က္အတိုင္း ဆရာေတာ္ကို သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တရားစဲြဆိုေၾကာင္း စာကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ ယူေဆာင္၍ ေပးေလသည္။ ဆရာေတာ္လည္း ဖတ္ၾကည့္ရာ ရံုးခ်ိန္းရက္ ပါရွိသည္ကို မေတြ႔သျဖင့္ တကာဦးဘေစာ ကိုယ္ေတာ္လာရမည့္ ရံုးခ်ိန္းရက္ကိုသာ ေျပာပါ ငါလာခဲ့မည္ ဟုဆိုေလသည္။ သာသနာေရး၀န္ႀကီး ဦးဘေစာမွာ ဆရာေတာ္ အေၾကာင္းကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထံ တင္ျပရာ ဦးႏုလည္း သဂၤါယနာတင္ရန္ ရက္လည္း နီးကပ္လာျခင္း၊ အကယ္၍ သဃၤယနာမတင္မွီ ဤစာအုပ္ထြက္၍ ျပည္သူတို႔ လက္ထဲသို႔ ေရာက္သြားျပန္လွ်င္လည္း ဗမာတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ အတြက္ အခက္ႀကံဳ မည္ျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္ေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသည္ မရႈႏိုင္ မကယ္ႏိုင္ျဖစ္ေနစဥ္ ဦးဘေစာက စာအုပ္အားလံုးကို သာသနာေရး ၀န္ႀကီး႒ာနမွ ၀ယ္ယူရန္တင္ျပေလသည္။ ထိုအၾကံအစည္အတိုင္း ဦးဘေစာသည္ ထုတ္ေ၀သူထံမွ စာအုပ္အားလံုးကို ေငြလက္ငင္းေပး၍ ၀ယ္ယူၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထံ အပ္ႏွံေလသည္။ ထို႔ျပင္ေနာက္ထပ္ ဤစာအုပ္ကို သာသနာေရး ၀န္ႀကီး႒ာနမွ အမိန္႔စာ မရမခ်င္း လံုး၀မထုတ္ေ၀ရ ဟူ၍ တားျမစ္သြားေလသည္။ ဆရာေတာ္လည္း စာအုပ္ရိုက္၍ ၿပီးမၿပီးသိခ်င္၍ စံုစမ္းရန္သြားေသာအခါ စာအုပ္ အားလုံးကို သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဦးဘေစာ ၀ယ္ယူသြားေၾကာင္းကို သိရေလသည္။ မိမိေရးေသာ စာကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ မဖတ္ရေသာ ဆရာေတာ္မွာ ေဒါသထြက္၍ ဆူေလသည္။ ၀န္ႀကီးဦးဘေစာလည္း တစ္ရပ္တည္း တရြာတည္းသား ျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္အား စာအုပ္ ၂ အုပ္ကို လွ်ဴေလသည္။ ဦးႏုအစိုးရ၏ ညစ္ပတ္မႈကို မခံရပ္ႏိုင္ေသာ ဆရာေတာ္သည္ ထိုစာအုပ္ ၂ အုပ္ကို ယူ၍ ရန္ကုန္မွ ရမ္းၿဗဲၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ၾကြလာေလသည္။ အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ ပါဠိႏွင့္ ဗုဒၶစာေပကို စနစ္တက် မတတ္ေသာ ဦးဘေစာ၏ သာသနာေရး၀န္ႀကီး ျဖစ္ရျခင္းသည္ ဆရာေတာ္ဦးသုႏၵရ၏ စာအုပ္ ေၾကာင့္ဆိုသည္မွာ လြန္စြာထင္ရွားေလသည္။ 



၁၉၅၈ ခုတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသည္ သာသနာတ၀က္ မင္းေကာင္းတစ္ဆက္ ကိန္းအရ ဆဌမ သဂၤါယနာ မတင္မွီ အႀကိဳညိႇႏႈိင္းပြဲတြင္ ရခိုင္မွဆရာေတာ္ မ်ားႏွင့္ ျပသနာ ျဖစ္ပြားခ့ဲၿပီးေနာက္ ၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ ႏွင့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ ရခိုင္မွ ရဟန္းသံဃာမ်ား မပါဘဲ သဂၤါယနာတင္ရန္ ႀကံၾကေလသည္။ သဂၤါယနာတင္ရာတြင္ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေသာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရား ႀကီးသည္ ရခိုင္မွ ရဟန္းမပါလွ်င္ မျဖစ္ဟူ၍ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကို အႀကံေပးေလသည္။ ဆရာေတာ္၏ အႀကံေပးခ်က္အရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုသည္ သာသနာေရး၀န္ႀကီး ဦးဘေစာ ကို တာ၀န္ေပးလွ်က္ သာသနာႏွင့္ အစိုးရကို မဆန္႔က်င္သည့္ ရခိုင္ဆရာေတာ္ တစ္ပါးပါးကို ရွာေဖြေပးရန္ ေစခိုင္းေလသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ေက်ာက္ေျမာင္းတြင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာ ရခိုင္ေသာတုဇန အဖြဲ႔၏ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ မာန္ေအာင္သား ဦးေကသရ ႏွင့္ ဦးဘေစာသည္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြး ေလသည္။ ဦးဘေစာ၏ စီစည္ေပးခ်က္အရ ဆရာေတာ္ ဦးေကသရသည္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ေတြ႔ေသာ အခါ သဂၤါယနာတင္ရာတြင္ ငါမည္သို႔မွ်မေျပာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အေနႏွင့္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္ ေဆးရံုႀကီးတစ္ရံုသာ ေဆာက္ေပးပါ ဟုေျပာဆိုေလသည္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုသည္လည္း သဂၤါယနာ တင္ၿပီးလွ်င္ ေဆးရံုတစ္ရံု ေဆာက္လုပ္ေပးပါမည္ ဟူ၍ ဂတိစကားျဖင့္ ခံ၀န္ျပဳေေလသည္။ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုသည္ ဆဌမ သဂၤါယနာ တင္ၿပီးသည့္ေနာက္ ဆရာေတာ္ မ်ားကို ကမၻာေအးလိႈင္ဂူတြင္ ဘဲြ႔တံဆိပ္ေတာ္မ်ားကို ဆက္ကပ္လွ်ဴဒါန္းေလသည္။ မာန္ေအာင္သား ဆရာေတာ္ ဦးေကသရ ကိုလည္း အဂၢမဟာပဏၰိတ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ကို ဆက္ကပ္ လွ်ဴဒါန္းေလသည္။ ဆရာေတာ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုအား ဘြဲ႔တံဆိပ္ကိုမလို ေျပာဆိုကာ ဆုတံဆိပ္ကို လက္မခံခဲ့ေပ။ စစ္ေတြေဆးရံုကိုသာ ငါအလိုရွိသည္ တကာ ဟူ၍ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္သာ ၾကာလာသည္ စစ္ေတြေဆးရံုမွာ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာပဲ ရွိေလသည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္သည္ ရခိုင္ေသာတုဇန အဖြဲ႔၊ အ၀ကၽြန္းသား (ေဘာရိသွ်၊ ဘဂၤလာေဒသ)၊ ရမ္းၿဗဲသား၊ မာန္ေအာင္သား၊ တို႔ကို စည္းရံုး၍ အ၀တ္ျဖဴတြင္ လူေသေကာင္ကို ေခြးစားေနေသာ အရုပ္ ဖ်ာဆိုးကာေသာ စစ္ေတြေဆးရံုအရုပ္ တို႔ကို ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲလွ်က္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုကို ဆႏၵျပေလ ေတာ့သည္။
*(မွတ္ခ်က္။ ။ ေၾကးမံုႏွင့္ ဗိုလ္တေထါင္ သတင္းစာတြင္ ပါရွိေလသည္။) 



ထို႔ေၾကာင္းပင္လွ်င္ စစ္ေတြျပည္သူ႔ေဆးရံုႀကီးကို ဗမာအစိုးရသည္ မျဖစ္မေန ေဆာက္ေပးရန္ ျဖစ္လာေလ ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ဆရာေတာ္ ဦးေကသရသည္ ဗမာအစိုးရႏွင့္ ပဏာမစား ျဖစ္လာေသာအခါ အေရွ႕ ပါကစၥတန္ (ဘဂၤလာေဒ႐ွ္ ) အ၀ကၽြန္း(ေဘာရိသွ်)ေဒသ တာတလီ(ထန္းေတာအုပ္စု)နယ္ ပံုစာခလာ ေက်းရြာတြင္ ၀ါဆိုေလသည္။ ဦးႏု အစိုးရသည္ အ၀ကၽြန္းရွိ ရခိုင္တို႔ကို စည္းရံုးလို၍ စာၾကည့္တိုက္ ႏွင့္ ဘာသာေရး အေဆာက္အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ေငြေၾကး ထုတ္ေပး ေလသည္။ တာတလီေဒသ စာၾကည့္တိုက္ ဖြင့္ပြဲသို႔ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ဗမာ သံအမတ္ႀကီး ဦးေဖခင္ႏွင့္ ဒါကာၿမိဳ႕ ေကာင္စစ္၀န္ ဦးလွေအာင္ တို႔တက္ေရာက္ ၾကေလသည္။ ဦးေဖခင္ႏွင့္ ဦးလွေအာင္တို႔ တာတလီရြာသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ဆရာေတာ္၏ သင္ၾကားခ်က္ အရ လူအမ်ားသည္၊ ရခိုင္ ရခိုင္ အထက္တန္းမွာထိုင္ ရခိုင္ သတၱိ ရွိဆရာရွိ၊ ဟူ၍ သံၿပိဳင္ ေအာ္ၾကေလေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ရမ္းၿဗဲႏြယ္ဖြား အ၀ကြ်န္းသား တို႔ကို စည္းရံုးရန္လာေသာ ဗမာတို႔မွာ တပ္လွန္၍ ျပန္သြားၾကရ ေလေတာ့သည္။

(ဗမာ့စစ္၀ါဒေအာက္မွလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ဗုဒၶသာသနာ စာအုပ္)

စာမူ U Kyaw Khine 

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
����������������
Zaw Win (ဓညဝတီတိုင္း)
post တင္သည္




Comments